Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, January 30, 2012

Terasa kehilangan.

Kalau esok harinya masih punya peneman buat jiwa yang sepi, itu maknanya aku sedang bermain-main dengan mimpi. Kalau esok harinya menjadi hari paling kosong dan menyebalkan, itu maknanya ada realiti yang harus aku hadapkan. Hari ini bakal menjadi hari yang panjang merentasi hari-hari yang bakal dilewati. Aku harus kuat, aku harus kental. Ini rasanya pahit, hakikatnya kelat. Pada setiap saat waktu sendirian nanti, aku pohon agar ada yang sudi memberi aku sedikit rasa untuk meledak tawa. Ruang masa sedang mula berasak-asak menujal hati, dan aku mulai terasa kehilangan, yang amat.

23 comments:

monologtinism said...

memang pahit rasanya
jika tak mampu tersenyum dalam satu hari yang luka

hani said...

tuhan kan masih bersama kamu
buat kamu mampu tersenyum
pada hari durjana

Akulah Pak Lan said...

kek dengan aiskrim manis..jom!

BonekadalamChermin said...

jangan difikir berat-berat sangat,Hana
kita taktahu apa rahsia Nya




kau dipilih untuk situasi ini
kerna kau mampu menghadapinya

syafiqakarim said...

kental kan hati.terus kan hari.

Teenager Housemaid said...

:')
saya percaya, yang akak kuat..:)

semutsengal said...

kita ditakdir bersama, riang gelak ketawa, bla bla bla



iklan nescafe. chill lah !

Ayie Abas said...

kawan2 alam maya...terutama blogger kn ada jadi tempat untuk menghiburkn hati dan ketawa..? ^__^

Ayie Abas said...

kawan2 alam maya...terutama blogger kn ada jadi tempat untuk menghiburkn hati dan ketawa..? ^__^

APi said...

lepak senyap jom.. =)

ღKekupuLangitღ said...

Kadang kan, bila selalu sangat berfikiran gelap, gelaplah. Bila ingatkan cahaya, teranglah. kan?

Aku bukanlah mahu berpura-pura, tapi aku rasa kau ini comel bila berpuitis. Tapi malangnya, aku comel lagi. eh? :p

Aween Md Zahir said...

sis ! aku pon sedang merasa kehilangan ney.
xbf waktu form3 dulu da bertunang. fine ! :P hehe

kehilangan sesuatu yg menyejukkan pandangan mata : mamat baju kotak-kotak oh !

aniswany said...

terlalu banyak 'rasa' wat kita semak kann =)

Misya Mialen said...

oh ok. jom nak bawa hana pekena kopi .;D

miss inna said...

harus kuat untuk melalui fasa kehilangan itu kerana itu adalah realiti yg mesti ditempuhi...

reenapple said...

ah... aku faham. semoga tabah menghadapi hari3 mendatang..=)

haikal blank said...

Aku percaya. ya, selagi percaya semuanya boleh berjaya. Sekali lagi aku percaya.

~SaL IjOu~ said...

kau xkan kehilangan aku Hana~ ;p

Koding said...

Esok adalah harapan...
Semalam adalah sejarah..

C said...

hilang mungkin pasti, esok jadi mesti.
aku mahu kau teruskan berlari.
berlari kuat dgn sepenuh hati.
dan
kutip segala mimpi,
jadikn memori dlm realiti.

Juliet_iRa~" said...

be strong hana!..

senyum selalu penawar duka..walaupun di hati terasa sakitnyaa...

hanaahmad said...

monologtimism : ia sangat menyebalkan aku.

hani : ya, syukur masih punya Tuhan untuk lindungi aku.

Pak Lan : kau belanja? Jom. ;)

BonekadalamChermin : terima kasih ayin. ;)

syafiqakarim : lari laju-laju. terima kasih adik. ;)

Teenager Housemaid : sedang mengukuhkannya. terima kasih!

semutsengal : hamboih kemain hang!

Ayie Abas : ya, syukur masih punya kamu semua sebagai tempat meluah rasa.

APi : lepak di Senyap dan kemudiannya senyap? hehe.

KekupuLangit : indeed. terkesan buat aku. ;)

aween : haha. dan aku punya sudah pun kahwin. bertabahlah. ;)

aniswany : sangat. ;)

Misya Mialen : mana tu? jom-jom.

hanaahmad said...

miss inna : harus dan aku sedang menikmatinya.

reenapple : terima kasih!

haikal blank : aku percaya dengan setiap kepercayaan yang dipercayakan, pasti akan adanya rasa percaya? ;p

SaL IjOu : oh, manisnya Sal. terima kasih. ;)

Koding : semalam adalah sejarah yang aku kenang-kenangkan.

C : jika ku kutip mimpi-mimpi, moga ada realiti buat aku nanti.

Juliet_iRa : sedang cuba bersenyum-senyum. ;)