Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Sunday, January 8, 2012

Manusia tanpa ekspresi yang menyakitkan hati.

Manusia yang tanpa perasaan ini sebenarnya sangat menyakitkan hati, malah perilakunya itu cukup untuk buat aku mengalah dan pergi dari terus mengharap. Tahukah kau kawan, kalau ia pun kau egois dengan perasaan sendiri; kurang-kurangnya belajarlah untuk menghargai manusia yang sedang belajar menerima kau seadanya waima hanya dengan sedikit percubaan. Aku tidak mahu ada penyesalan di hujungnya saat aku mulai rasa jelik dengan sikap kau yang langsung tidak mahu melakukan walau sezarah perubahan. Payah ya?

42 comments:

tieykah said...

sangat payah.

kalau sudah sebesar zarah nggak bisa,apetah lg sebesar penumbuk

pemuzik jalanan said...

awak macam sedang cakap apa yang hati saya cuba sampaikan. urghhh! mmg payah kak. Nyampah.

yong said...

jangan pernah mengalah.kuatkan hati.. teruskan doa.

Alieza Dayasari said...

sabar.. mmg ada manusia mcm tyu.. saja buat2 tak tahu....
buat biasa jer lah....

ekmal said...

tanpa hati = tanpa perasaan
makhluk jenis ini senang hidup tanpa menghiraukn orang lain, cukup sekadar melepaskan diri di dalam kehidupan beramai-ramai..selfish..

reenapple said...

yaaa... aku tahu perasaan ini. berhadapan dengan seseorang tanpa ekspresi memang menyakitkan dan kadang3 kita yang selalu menyalahkan diri sebab selalu berkcil hati dengan mereka yang tidak punya ekspresi...

Penjiwa Jalanan said...

dia ada perasaan, cuma tak tertunjukkan, atau pun belum masanya untuk dia tunjukkan, atau dia ada perasaan, yang terbenam dalam dalam, dan dia trauma untuk tunjukkan, atau taktahu macam mana nak tunjuk,

ketahuilah, setiap manusia ada perasaan, cuma ketamadunan membezakan.

twinkle twinkle said...

betul tu,,,payah becakap dgn org yg xde perasaan :) die buat xtahuje

Pocket said...

perubahan tu payah,
cuba suruh kaki pancing berenti pancing.. macam ber'kekasih-gelap'
dia akan curi curi gi memancing jgak.

sampai ke level simpan alatan kat umah kawan lah.. ohh

hani said...

allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya sendiri
perubahan itu satu option.
dia yang tak mahu
dia sudah buat pilihan
oh.. pedih ya?

asip محمد said...

gila.. perubahan? eh jangan paksa2 kalau nak berubah.. biar sendiri2.. haha

Misya Mialen said...

Mmg payah kan. sy juga pernah alami rasa begitu. hari jumaat yg lepas, begitulah rasa sy.huwwwa.. tabah hati sajala;D

capt. keon alhan said...

mmg susah nak tngni org cmni...sy ada kwn sorang cmni...tp kna sabar....

anyway,
thnx utk advice kak hana....really2 appreciate...

capt. keon alhan said...

mmg susah nak tngni org cmni...sy ada kwn sorang cmni...tp kna sabar....

anyway,
thnx utk advice kak hana....really2 appreciate...

Akulah Pak Lan said...

Mungkin manusia itu seperti aku yg dulu dan hari esok. Mungkin.

LelakiSemalam said...

aku juga payah walau sezarah untuk beralih arah...

monologtinism said...

entah, aku rasa mereka mungkin tak sedar. atau ego?
frust betul

~Nana BamBam~ said...

memang payah...kalau x de punya perasaan hati lebih baik duduk je dalam tempurung gelap...

zulhilmi tempoyak said...

hahahahahahahahahahahaha.....

ni sawan nmnye..;p

Wilayah Sepet Kuku said...

Hey!...doa juga senjata...

Mungkin sekarang sebesar zarah ia tidak mampu, mgkin kelak...setinggi gunung diberi...

Berikan ia ruang, ruang untuk mengenal diri..

Egois?...takkan lama ianya tumbuh dlm hati manusia, tak kan lama...krn, egois itu akn memkan dirinya sendiri kelak....lalu egois itu akn musnah bersepai tanpa jejak, dan...peribahasa melayu...

Sudah terhantuk baru tengadah...lumrah kawan!

Senyum sikit, walau kopi itu pahit :-)

Cik Jannah said...

sangat payah. tai kadang2 kita perlu kawan2 yang begitu.

APi said...

kang ni makan dia..
haa..

mungkin dia mengalami ego(is) tahap tinggi..

Ejan said...

biasala la tu, org sll dgr ape yg kte ckp dalam hati...tp blog ni jd medium tenangkan jiwa jgk kan?? tapi klu x tenang jugak kan p amik wuduk.. ;)

haikal blank said...

Mungkin kerana egois, atau mungkin juga terlalu dungu untuk menyedari dia sedang menyakiti.

syafiqakarim said...

biasalah.belum muksibat jadi,
sukar utk berbah.

Rtp Farra Arisha said...

they're heartless (manusia yang tanpa perasaan itu) ingatlah bahwasanya jika berbuat baik kita dibalas baik dan sebaliknya. what goes around comes around...should be the good person if you gonna be respected by the rest of us...hmm :')

c'axoera said...

yang terlebih ekspresi lak kadang menyakit hati heheh


http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/errrrrkkterover-tweeets-lah-pulak-hehe.html

zuhaida said...

manusia takde perasaan ni mmg payah. mcm tak reti nak hargai org lain langsung.

pembaris said...

orang yang pergi naik haji pun kadang2 tak boleh nak berubah jdai lebih baik...mintak kita dijauhkan..

~Kenanga Suchi~ said...

bukan mudah mahu menukar dia jadi seperti yg kita ingin lihat. jika dia sendiri itu yg tak pernah mau cuba.


lama sudah tidak kunjung kamu teman. =)

delarocha said...

mungkin dia tak sedar kot

.::TAIKO ::. said...

aku ego..
tp aku bukan xberperasaan :D

zoelisme said...

Gua berperasaan dan gua juga bernafsu tapi gua kaku tapi bukan terkulai layu. Grrrr...

Teenager Housemaid said...

susah manusia macam ni..
payah...pernah juga berhadapan dgn manusia seperti ini..

Syf serabai. said...

aku setuju. tak susah mana pun.haa

Liza Razak said...

sakit hati kalau kawan dengan manusia spesis macam ni kan

Anonymous ™ said...

Salam, kotak pemikiran ku berfungsi sejenak setelah menelaah setiap ayat yang membariskan setiap makna ini. Manusia tidak sempurna, tetapi manusia di curahkan akal fikiran dari penciptanya untuk merobek dunia dan berfikir menggunakan kotak pemikiran dengan ideologi tersendiri. Manusia yang hilang masanya ialah mereka yang tidak pandai menggunakan kotak yang dikurniakan itu. Malah di ertikan seperti benda lain yang tidak dikurniakan akal (haiwan). Gunakanlah akalmu sebaiknya =)

hanaahmad said...

tieykah : dan aku rasa nak menumbuk. haha. ;)

adik puaka : nyampah sangat dik! :)

yong : insyaAllah sedang cuba kuat! :)

alieza dayasari : sedang bersabar. terima kasih. :)

ekmal : dan menyakitkan hati.

reenapple : sekurang-kurangnya perlu ada usaha untuk berekspresi sama. menghargai namanya tu. ;)

Penjiwa Jalanan : dia egois.

twinkle twinkle : sakit hati kan.

Pocket : dalam hal ini, tidaklah aku menyuruhnya berubah dalam hal yang tidak-tidak seperti itu. cumanya aku hanya mahu dia mengerti bahawa ada hati yang sedang dia sakiti dan berubah untuk menjadi lebih sensitif. bukan egois sehingga menidakkan perasaan sendiri dan orang lain. harap ngerti ya? ;)

hani : sangat pedih.

asip : kau kena fahami ia sebetul2nya. bukan perubahan yang memerlukan kau menjadi orang lain. cukuplah dengan berubah untuk memahami hati lain yang sedang disakiti. oh abaikan, kau tidak akan mengerti. ;)

Misya Mialen : aku memahami. semoga kita terus bertabah dan kuat. ;)

capt. keon alhan : sama-sama dik. :)

PakLan : kau jangan egois sangat Lan, kau kena ada sifat manusia sedikit. kurang-kurangnya harus tahu menghargai.

LelakiSemalam : dari sini aku dapat faham yang lelaki sememangnya begitu. ;)

monologtism : egois. sangat kecewa.

Nana : itu jadi katak kalich.

hanaahmad said...

zulhilmi tempoyak : agaknye la. ;)

Wilayah Sepet Kuku : sudah diberi ruang tapi masih ada yang egois. aku sentiasa bersenyum-senyum kawan. terima kasih! :)

cik jannah : walaupun menyakitkan hati sendiri? oh aku tak kuat untuk itu.

APi : amboih. ;p

Ejan : ya, bukan sekadar ambil wuduk, solat juga harus disusuli. ;)

haikal blank : dungu. aku pun rasa begitu. ;)

syafiqakarim : itulah manusia kan.

Rtp Farra Arisha : indeed. ;)

c'axoera : boleh jadi juga. ;)

zuhaida : itu yang aku maksudkan. menghargai, ;)

pembaris : sekurang-kurangnya belajar untuk menghargai.

kenanga suchi : aku hanya mahukan sedikit ekspresi yang menunjukkan rasa yang sedang membungkam.

delarocha : aku pun rasa begitu.

TAIKO : semua orang punya egois sendiri. termasuk aku.

zoelisme : iya-iyalah. :)

Teenager Housemaid : sangat payah.

syf serabai : tapi masih ada yang tidak memahami.

Liza Razak : perit rasa. ;)

Anonymous x : waalaikummussalam. aku tidak tahu sama ada kau tersalah mengirim komentar ataupun tidak. maafkan aku jika bersalah tanggapan kawan. sekurang-kurangnya kau harus membuat pemahaman selayaknya. terima kasih atas pesanan yang diberi. ;)

Redhzuan Indera said...

bila terlalu selesa dengan hidup yang dia punya . pasti payah untuk tinggal segala . waima bulu yang halus = ) .

salam perkenalan .

http://coretpujangga.blogspot.com

~Nana BamBam~ said...

yaa..katak kalich lagi kenal erti hidup..yedakk :P

AzwanRamli said...

Aku terasa.......