Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, August 15, 2011

Merajuk

Pabila dikata, aku bukan siapa-siapa, bermakna yakinlah sememangnya aku bukan siapa-siapa. Semakin hari, hati semakin mengecilkan diri. Barangkali merajuk dengan dunia berpaksikan diskriminasi. Iya-iyalah.

36 comments:

muhamad hanif said...

Err,

aku pun bukan sapa-sapa, sekadar kain hitam yang rabak,

namun telah dijahit =)

reza al-razi said...

aku juga bukan siapa-siapa.. aku adalah aku.. dan selamanya aku akan menjadi aku.. :-)

Waqheh said...

dunia berpaksikan diskriminasi lebih baik dari berpaksikan barat. ke keduanya karut?

dayya said...

kan? terasa juga. T____________T

tieykah said...

aku hanyalah kulapuk di roti yang expired

besh an ayat aku na?

APi said...

rajuk yang payah untuk surut ni barangkali..

shandye. said...

sekelumit habuk di hujung penjuru bilah kipas yang girang berputar.

itulah aku. releven dalam ketidak-relevanannya.

ekmal said...

xyah nk rendah diri sgt la..be strong, its enough..hehe :)

ifwat said...

usah merajuk-merajuk, perempuan susah dipujuk :D :D upss, hana susah dipujuk ka? haha :P

dill said...

kita semua adalah pemberi makna di sisi Yang Maha Esa. sentiasa ingat yang itu walau dunia ini perit cuma

dill.

Akulah Pak Lan said...

entry lepas + entri ni terbukti kau tgh makan hati..hahaha

Pocket said...

daripada merajuk hati,
sila usaha buktikan diri,
biar yang mendakwa setuju dan mengaku,
kamu adalah seseorang yg semua perlu tahu.

zaril said...

kadang2 merajuk itu perlu untuk kita muhasabah diri kita.. =) salam kenal dari saya yg mengagumi ayat2 monolog kamu yang berada di tahap yang tinggi itu..

ORLANDO AHMAD said...

merajuklah kalau itu buat kamu tenang

eLL said...

ala, janganla majuk...

H.J said...

aku hanya manusia

Niena Pengembara Ilahi said...

kamu jga insan istimewa dimata mereka yg menyayangimu :)

intan.maisarah said...

asalkan kita tidak merajuk pada DIa sudahlah ya

hanaahmad said...

muhamad hanif : koyak kalich hati kamu, nasib baik sudah dijahitkan. :)

reza al-razi : iya, itu sebaiknya buat orang macam kita.

Waqheh : kedua-duanya karut tapi diskrimansi halnya lebih teruk di sini.

dayya : hehe, berkecil hati.

tieykah : kalau kau adalah kulapuk, bermakna kami di rumah ini sangat menghargai kau, sebab suka simpan roti yang expired. keh3.

shandye : sekurang-kurangny masih punya tempat buat kamu.

ekmal : dah cukup kuat, tak masih tak daya.

ifwat : aku mudah pujuk, tapi hati kekal berkecil hati. makan hati.

dill : iya, insyaAllah.

Pak Lan : puasa sebab tulah. ekeke.

Pocket : tiada apa yang dapat dibuktikan, jika lahiriah yang lebih menjadi pemikat.

zaril : betul tu. salam kenal kembali dan terima kasih. :)

ORLANDO AHMAD : abam taknak pujuk ke? ekekek.

eLL : terpujuk sudah dengan komen kamu semua. :)

H.J : aku nak jadi alien la. ekeke.

Niena Pengembara Ilahi : aku harap begitu. terima kasih niena. :)

intan.maisarah : ya, harap-harap tidak begitu. :)

stuck said...

saya jugak...
hanya insan biase biase yg mmg biase....

hanaahmad said...

stuck : biar kita terus menjadi biasa dalam luar biasa. :)

miss inna said...

kamu tetap seorang hamba Allah...^^

Kapten Atok said...

alalala suruh abang neka pujuk

Miz Novexx said...

alaaa... merajuk pulak, meh nak pujuk
hahah, senyum slalu taknak la merajuk yep
(^___^)V

bloghok said...

rilex3 gi bli murtabak lu

Ungu said...

kau bukan siapa-siapa?
mustahil.

kau pastinya anak kepada seseorang, kawan kepada seseorang, murid kepada seseorang, dan sudah semestinya, kau punya nama, bukan?

there. you ARE somebody.

hai. aku anis. :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki jugak bukan sapa sapa .

:)

Khry Hnry said...

engkau adalah dirikau...

HEROICzero said...

siapa-siapa saja untuk siapa .

=)

pembaris said...

semakin sukar untuk menyakinkan orang..??

Encik Psychopath said...

siapa bilang? Awk seseorang bagi sy.

pandangkedepan said...

semoga tenang...

delarocha said...

setiap manusia ialah somebody... cara mereka meninggalkan jejak itu yang berbeza.

hamzah ian said...

alahai.. jgn sedih2..

JelinaJoli said...

bulu mata rozita che wan kah???

hanaahmad said...

miss inna : ya, itu aku yakin.

kapten atok : tak kuasa meks! ekeke.

miz novexx : terpujuk baca komen kau yang manis ni. dah habis merajuk dah. :)

bloghok : hari ini beli roti john.

ungu : aku bukan siapa-siapa dalam dunia diskriminasi di sini. di ruang yang memerangkap aku dalam lembah yang menjengkelkan. terima kasih anis. :)

ini belog saya . cinta hati saya : oh, baru aku tahu nama panggilanmu. hehe.

khry hnry : ya, aku adalah aku.

HEROICzero : ya, boleh jadi kalich.

pembaris : keyakinan orang sekarang bersadarkan pada rupa bukan pada kemampuan.

encik psychopath : oh, sungguh manis kamu. terima kasih. :)

pandangkedepan : sudah menemui ketenangan.

delarocha : dan cara penerimaan setiap orang juga berbeza bukan?

hamzah ian : sudah tidak bersedih.

JelinaJoli : RCW punya lebih melets. ekekek