Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Saturday, November 5, 2011

Rasa yang kau lukiskan.

Setiap rasa yang kau lukiskan di sini, di sini dan di sini sedang mekar harum di sini, di sini dan di sini. 
Namun sayangnya, setiap lukisan yang kau lakarkan, langsung tidak kau hargai sehingga tergamak ia terbiar sepi dan terbuang tepi. 
Jangan gusar sayang. 
Kini, setiap rasa yang kau lukiskan di sini, di sini dan di sini, aku padam perlahan-lahan dan buang jauh-jauh. 
Memang aku sakit, tapi lebih sakit jika ia kekal terlukis di sini, di sini dan di sini. 
Senyum.


33 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

dan ia begitu menyakitkan saat kau lakarnya di hati menggunakan pahat.dan lebih sakit lagi bila tidak di hargai sedangkan lukanya bertambah parah.

jeBateja said...

pehhhhh...sadis....kelukaan dlm percintaan....ahakz....

Lupakan...teruskan HIDUP....

HEROICzero said...

dan harap kau berjaya untuk itu .

aku sudah . =)

semutsengal said...

kalau kau padam guna pemadam susah, aku ada liquid paper. style tak.style tak?

ORLANDO AHMAD said...

gua tak boleh nak padam, pasal guna permanent ink...

mende2 bab hati ni susah nak padam darling ;)

cik ciput said...

aku cuba padam, dari dulu sampai sekarang...

but still, aku tak berjaya..

bact. said...

pe la susah2 pdam
lukis la kat kertas baru

saje buat susah2 kn

Bidadari Syurga said...

take time nak padam semuanya... mungkin tak akan sama... tetapi berhak beri ruang hati itu brsih dengan layout yang baru...

noraauliyya said...

buang je.buat apa simpan sedangkan dia tak menghargai kita..kita simpan.. kita yang sakit..

Waqheh said...

gu asuka ayat lu kata2 lu gambar sinis yg penuh simbolik..dgn ini aku samakan lu dgn napoleon bonapat...hehee

Muhibbuddin said...

lumrah.

sis92 said...

ah..aku sedih bila bicara tentang hati :(

EZAN IDMA said...

aku penah rasa seprti mana rasa dlm gambr itu. dan ia sgt menyakitkan

~Kenanga Suchi~ said...

aku sendiri pun masih mencuba. memadam yang kini bukan lagi milikku.

Myboiler said...

lukisan boleh dilukis kembali tapi hati tiada siapa yang tahu...
Myboiler

ctk said...

kupadam..tp masih ader...magik kah..atau aku sebenarnyer xpadam pon..hoho

APi said...

tak mungkin ia terpadam tapi ia boleh dibuang walau kadangkala ia ada datang menjenguk mengusik untuk pulang..

pembaris said...

hampir nak beli lukisan untuk mak minggu lepas.tapi harganya tak mengizinkan.

reenapple said...

yaa... lukisan tue terlalu sukar tuk dipadamkan.. pernah alami..

*keep smiling..=)

Cik Jannah said...

sangat sakit rasa ni .

hana ni jiwang la. ilike !

Wadi AR said...

senyum lagi musti akak manis sangat :))))

hanaahmad said...

Pembunuh Tanpa Bayang : sedikit pun aku tak minta ia dipahatkan. sepertimana ia datang tak diundang, seperti itu juga aku mohon dia pergi tanpa toleh lagi.

jeBateja : sedang teruskan hidup. :)

HEROICzero : terima kasih. aku sedang berusaha.

semutsengal : kau memang style. aku tak mampu beli liquid paper. keh3.

ORLANDO AHMAD : sangat kan darling. sakit.

cik ciput : susah kan. hmmm.

bact. : hati kau ada banyak ye? hue hue hue.

noraauliyya : sedang buang.

Waqheh : napoleon bonapat? haha.

Muhibbuddin : aku harap tak terjadi lagi.

sis92 : jangan begitu. mari senyum sama-sama. :)

EZAN IDMA : aku memahaminya. :)

Kenanga Suchi : payah kan.

Myboiler : itulah yang menyebalkan.

hanaahmad said...

ctk : lambat barangkali.

APi : kalau boleh buang terus, aku syukur sangat-sangat.

pembaris : wah. manis! :)

reenapple : masih tersenyum. :)

Cik Jannah : memang menyakitkan. ah, bercerita perihal hati aku memang terlebih sedikit.

Wadi AR : manis macam kau adik. :)

syahirooAhmad said...

lakaran lukisan berkonsep sementara.. itu lah lumrah hidup..

BlogS of Hariyanto said...

hidup itu indah dan penuh rasa serta merupakan anugrah luarbiasa dari Allah SWT , maka nikmati dan berbahagialah karena matahari senantiasa terbit terang benderang di pagi hari menggantikan malam yang gelap gulita :)

fadh leyanie said...

jangan berani untuk melakar sebuah lukisan jika kita tidak mampu untuk menjaganya.

Daddylicious said...

biarkan sahaja..insyaallah pergi semuanya...

pemuzik jalanan said...

masalah hati? Tabahla kamu kakak :)

EpoLღKekunangpelangi said...

Sakit tu terlalu subjektif untuk diterangkan satu-persatu. kan? ^^"

hanaahmad said...

syahirooAhmad : lumrah yang susah nak elak.

BlogS of Hariyanto : ya, aku sedang menikmatinya walaupun perit hendak ditelan.

fadh leyanie : tapi ramai yang berani.

Daddylicious : moga-moga.

pemuzik jalanan : tabahlah ni wahai adik puaka. hue hue hue.

Epol : ya, tak semua akan memahaminya.

ghost writer said...

simpan saja lukisan tuh..

Pondok Usang said...

Akan ku ukirkan senyummu
Akan ku lukiskan tawamu
Menjadikan susunan warna
Potret indah...

steel said...

nice article thnks visit me :)