Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, October 3, 2011

Terowong gelap

Lewat ini, lelah sungguh aku mencari ruang luas untuk diri sendiri. Selain penat memikirkan masa hadapan yang ntah apa jadinya, aku juga sibuk dengan segala hal remeh temeh. Terlalu banyak bermain di fikiran. Sebelum ini aku menolak segala ruang dan peluang yang tersedia. Kini, aku nampak di hujung terowong gelap itu ada sesuatu buat aku. Sesuatu yang memungkinkan harapan dan peluang yang perlu aku rebut cepat-cepat. Mekarlah senyuman, dan aku terima jika ia benar-benar cocok buat aku.

36 comments:

SYARIFF HAIKAL said...

lakukan apa yg terbaek buatmu..

Waqheh said...

biar cocok buat kamu jgn kamu di cocok oleh dia...

hanaahmad said...

SYARIFF HAIKAL : ya mudah-mudahan. :)

Waqheh : haha. ayat itu lawak. :)

yui92 said...

lari2 bagi cepat sampai

Akulah Pak Lan said...

kau byk tgk cerita seram kat tv3 nii. hehe
never stop walking in your life, thaht the reason feets was given for

Elie Lily said...

mesti cocok punya.. :)

ORLANDO AHMAD said...

rindu sama kamu ahaks

Pembunuh Tanpa Bayang said...

moga ada yang baik-baik untuk kamu juga... =) senyumlah

APi said...

berlarilah hingga ke hujungnya..
capai dan hargai lah..

~SaL IjOu~ said...

terus melangkah ke hujung terowong itu tanpa ragu2 ya..~

Fara E's said...

pilih yg tbaik ;D

rafiq said...

hana bila nak buat novel? hehe

tieykah said...

hana ahmad,bila mahu bergojeng2?

hana,aku dah siap proposal.rasa lega

Liyana Zahim said...

Terowong itu tadek lampu ke? Bhye nnti eksidenlah!

cikpepel said...

teruskan melangkah... :)

ghost writer said...

kau meletakkan setiap darinya sebagai satu pemilihan.

FaizalSulaiman said...

carilah masa.pasti berjumpa

dill said...

jika ia terbaek buatmu, terima ^^

dill.

~Nana 귀여운~ said...

pilih yhang terbaik untuk mu....cocok buatmu tapi jangan dicocok cocokk oleh haku yer..hahaahh..xlah guroo

aibat said...

terima seadanya...:)

Miss A said...

wewittt,jgn risau!yg penting kte jgn putus ada kan,pasti ade kejayaaan.

dayya said...

doa aku selalu ada untuk kamu, agar semuanya baik2 sahaja. :)

miss inna said...

moga itu yg tbaik utkmu...^^

jeBateja said...

wehhh...hang jumpa pak we hensem ke....ahakz...apa lagik.....kenal2 kan laaa...ahakz

miratun madihah said...

usaha cuba gapai,jangan putus asa

HEROICzero said...

semoga yang baik2 untuk kamu , insyaAllah . =)

Bie'z said...

hoho terowong yg hitam-gelap-pekat itu jgn disangka tak ada cahaya untuk menerangi dirimu. Teruskan Usaha.Berputus asa jangan banyak kali :XD Peace!!!

Pocket said...

Teruskan perjalanan, terowong gelap ini akan berakhir ngan taman yang indah disinari cahaya dihujung sana.

sikit lagi! sikit lagi!

Asyraf Azizan said...

berhati2 mengejar cahaya :)

hanaahmad said...

yui92 : biar lambat asal selamat.

Pak Lan : haha,aku paling benci tengok cerita seram.

Eli Lily : mudah-mudahan.

ORLANDO AHMAD : oh, so sweet abam lando. :)

Pembunuh Tanpa Bayang : ya, moga-moga. :)

APi : sedang.

SaL IjOu : keraguan itu memungkinkan putus asa. tidak mungkin.

Fara E's : ya, semestinya.

rafiq : belum punya bakat ke arah itu. :)

tieykah : jauh sangat kau. bagus! kelegaan itu pasti membahagiakan kamu.

Liyana Zahim : aku membaca sekali cahaya untuk bantu menerangi sepanjang perjalanan.

cikpepel : sedang.

ghost writer : ya, memang aku sangat pemilih dan cerewet orangnya.

FaizalSulaiman : sudah ada masa, cuma ruangnya belum ada. :)

hanaahmad said...

dill : sudah berfikir sehabis mungkin. InsyaAllah, moga-moga terbaik.

Nana : haha, pasti cocok juga buat kamu. :)

aibat : ya, seadanya.

Miss A : aku memang selalu dilanda kerisauan akan hal ini.

dayya : terima kasih! juga buat kamu. :)

miss inna : ya, moga-moga.

jeBateja : bukan pakwe hensem, tetapi masa depan yang memungkinkan sebuah kehidupan. haisyh, susah nak terang. :)

miratun madihah : ya, aku cuba dan sedang.

HEROICzero : ya, insyaAllah.

Bie'z : ya, ada cahaya di hujungnya. aku sedang menuju.

Pocket : sikit lagi tu yang aku gusarkan.

Asyraf Azizan : ya, aku akan berhati-hati.

misya mialen said...

ok..mudah2an ia cocok n buat hidup ceria sllu;D

pemuzik jalanan said...

Meh sini saya cocok kan awak biar secocok hihik :p

Iwanski said...

dalam kelam ada sebutir harapan...

JelinaJoli said...

terowong hulu banat la nih takdak letrik nak pasang lampu..

bukudiarysofea said...

Buat yg terbaik hana !