Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Saturday, September 10, 2011

Karma

Akhirnya segala sejarah hidup yang pernah diwujudkan oleh aku sendiri terbang pulang kembali menghukum aku yang fitrahnya tidak pernah mahu bersyukur dalam segala hal di depan mata. Dengan kepulangan yang langsung tidak diharapkan, aku pasrah akan ketentuan perit yang cukup bermakna. Aku belajar erti sesal dan seolah-olah menerima pesanan misteri 'jangan diulang kekhilafan yang sama'; maka dengan rela terima sahaja bahawa karma itu hutang dendam yang dibalas halus-halus beserta ajaran hidup paling bermakna. Padah semuanya untuk aku.

31 comments:

yui92 said...

what goes around comes around?

Wadi AR said...

akak tak sedih kan?

syahirooAhmad said...

erkkk. apakah ini.. ayat yang sgt ohsem

Pocket said...

sejarah datang dan menggigit kita dibelakang.
ohh.. tak besh, pocket pun sekarang tengah menepis.

sabar sis. betulkan keadaan,
kita buat sejarah baru okeh^^

Miscellaneous Smiles said...

karma y mcm mna kamu kna hana

H.J said...

jangan diulangi kekhilafan yang sama..

Fara E's said...

tp mngkin karma itu buat ko jd lbey matang n bhati2

muhamad hanif said...

Err,

life is like a mirror,what u give u get back ?

miss inna said...

tkadang takut dgn karma..bila kita ada buat salah dulu, karma itu dtg menghukum...

Umie Artoqiemie said...

karma bebeno nih..

teha said...

hidup xselalu nya mudah :)

cikpepel said...

ai tak buat kerja sekolah je dulu2 tp xkuang haja... tp bebudak skrg pakej tak buat keje skolah n kuang haja ngn i...
karma terlampau neh....

ORLANDO AHMAD said...

Gua nak busking ni, buat lagu latar entry Lu ni, pilih2 nak lagu ape...

lalalalalaala

~SaL IjOu~ said...

kdg2 bila renung balik ke belakang..terlalu byk penyesalan..& ada juga yg dtg menghantui diri..~
tp kdg2 ia bukan hukuman..tp pengajaran & peringatan utk kita terus beringat & teguh meniti hari~ kerana bila Allah turunkan ujian..Allah dtgkan bersamanya penyelesaian..cuma perlu dicari..~

hanaahmad said...

yui92 : yup. :)

Wadi AR : sedikit tapi masih boleh tersenyum. :)

syahirooAhmad : :)

Pocket : tutup buku lama, tutup buku baru.

Miscellaneous Smiles : penolakan terhadap sesuatu di depan mata, dan kini aku pula ditolak.

H.J : itu yang aku cuba lakukan kini.

Fara E's : ya, itu pasti.

muhamad hanif : ya, begitulah. :)

miss inna : ya, itu paling ditakutkan.

Umie Artoqiemie : orang Perak ke yong? :)

teha : tiada yang mudah dalam hidup ini.

cikpepel : itu bukan karma, tapi itu dugaan buat orang terpilih seperti kamu. :)

ORLANDO AHMAD : sila nyanyikan lagu karma, faizal tahir boleh? :)

SaL IjOu : itu namanya kehidupan, dan aku perlu lebih matang untuk menerima segala ketentuan.

JelinaJoli said...

harapnya sejarah itu suatu fakta yang benar. bukan diungkit setelah 54 tahun :)

Akulah Pak Lan said...

Kalau kita tak kena kat dunia, kat "Sana" tetap akan kena

pemuzik jalanan said...

karma? Huh saya tau! Akak tak bagi saya duit raya, takda org nak kasi akak duit raya. Simple :p

Selamat hari rayaaaa kakak, senyum selalu yee!

tieykah said...

ko taw babe

aku rindu ko

APi said...

putaran rentak alam mungkin..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

apa yang kita buat pasti ada balasan :)

delarocha said...

manusia mana yg tak pernah buat silap??

pembaris said...

tunggu lagi beberapa tahun.adakah kita akan menyesal kerana kesilapan yang sama

ade2mama said...

rilex k:)
solat jgn tgl!:)

heheh..
power ayt ko ye ehehe

ade2mama said...

eyhhhh akak..pngkat kakak ye ehehe..bwu taw hhwehe

asip محمد said...

oitt.. haha

Rtp Farra Arisha said...

sebaik2nya, berbuat baik sentiasa kerna perbuatan baik dibalas dengan hukum karma baik juga.

Republic said...

aku bila melihat gambar tu...aku senyum...

Iwanski said...

Hukum Karma - Wings

bukudiarysofea said...

Urgh. Aku cukup tk suka karma.

hanaahmad said...

JelinaJoli : harap-harapnya.

Akulah Pak Lan : itu pasti.

pemuzik jalanan : haha, awak taknak datang shah alam, memang tak dapatlah. :p

tieykah : aku rindu kau jugak. :)

APi : ya, mungkin. :)

choki : ya, pembalasan itu memang ada.

delarocha : nobody perfect.

pembaris : kita tunggu dan lihat.

ade2mama : haha, nak panggil aku-kau pun aku tak kisah dik. :)

asip : oit! jugak! haha

Rtp Farra Arisha : ya, itu sebaiknya.

Republic : kenapa? kau pernah publish gambar ini ya?

iwanski : karma - Faizal Tahir.

bukudiarysofea : semua orang tidak menyukainya. :)