Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, September 22, 2011

Anniversarry


Aku tidak ingat ini ulang tahun ke berapa kalinya. Hanya mengingati dua puluh dua yang sememangnya tidak akan pernah luput dalam kotak ingatan kusut ini. Yakinlah, sebagai orang yang masih setia tidak berpengganti, aku tidak akan lupa walau satu detik pun. Tapi, tiada apa yang dapat berubah, dalam masa kurang 30 hari, dia tetap akan melafaz akad bersama orang yang berjaya memiliki hatinya sepenuh-penuhnya. Aku tetap begini, menghitung hari-hari keseorangan tanpa apa-apa yang mengindahkan. Dia hanya kenangan, memori yang paling tebal berdaki dalam hati. Dan aku bahagia untuk itu. Bahagia. Selamat ulang tahun perkenalan kita yang hakikatnya sudah terputus hampir dua tahun, juga ucap tulus dari hati; Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal dunia akhirat. Awak mungkir janji. Saya berkecil hati sebab tidak dijemput. Heh, abaikan. Aku bermonolog keseorangan. Kasihan.

44 comments:

RepublicAku said...

biarkan ianya berlalu pergi....

rafiq said...
This comment has been removed by the author.
rafiq said...

jangan terlalu kecewa. pasti ada yang menanti lebih baik daripadanya untuk kamu..

Wadi AR said...

akak nak gua carikan kumbang tak? nak la nak la

yusenze said...

Aik!!?? camane boleh keluar idea bingkisan cinta jugak nih.. hahha..

si dia mungkin pernah berjanji untuk terus setia,
namun kesetiaan itu bukanlah perkara yang boleh dirumuskan dengan mudah. Mencintai bukan bermakna memerlukan, adakala kita terpaksa lepaskan seseorang yang paling kita sayang demi kebahagiaannya.

Pocket said...

adele - someone like u,

sometime it lasts in luv,
sometime it hurts instead

Iwanski said...

Cik Hana..Pasti Ada Rahsia Disebalik Rahsia..
Nah Untukmu..

Iwanski said...

----> Visit My new Post.. ekau kalau gelak slow2 ye.. hehe...

yen(toka ziizokukuto) said...

wah,,ayat jiwang jiwang,,bunga bunga ,,nice :)) bru feeling bila baca kan,,teruskan cakap sorang2 kitaorang tetap baca hehe

Waqheh said...

gua boleh teman lu bermonolog..don wwori...

bella luna said...

disebalik awan yang mendung,pasti terlindung mentari yg terang,.semoga kamu terus tabah dan mentari yg terlindung mampu bersinar semula,chill dear;)

hanaahmad said...

RepublicAku : susah.

rafiq : ya, moga-moga.

Wadi AR : haha, aku mahu yang macam imam muda boleh? ceh, tak menahan.

yusenze : haha, ntahla aku taip semalam lagi. memang nak publish today. :)

Pocket : lagu fav aku tu. :)

Iwanski : haha, baik. :)

yen : terima kasih. :)

hanaahmad said...

Waqheh : lu style bro. :)

bella luna : ya, moga-moga. terima kasih. :D

APi said...

mari aku temankan kau untuk seketika waktu..

~Nana 귀여운~ said...

Jangan biarkan awan mendung itu menyelubungi diri, cerahkan dengan matahari yang sentiasa menyinari kita..senyumlah :)

violetless said...

sama hana. cuma dia dah selamat jadik laki org. dan dijemput oleh maknya tapi tak mampu nak p.

bukudiarysofea said...

Alahai. Tabahkan hati ye hana, ko perempuan kental.

hanaahmad said...

APi : hanya untuk seketika?

Nana : sedang tersenyum membaca komen kamu yang manis. :)

violetless : beruntung kau dijemput. aku langsung tak.

bukudiarysofea : ya, nampaknya seperti kental. tapi hakikatnya, heh :)

Arai Lekir said...

sedihnya...tumpang simpati

Miss A said...

bersabar okay wak!

ctk said...

ciannyer...xpew2..rmai lagi lelaki di dunia yangfana ini :D...

~SaL IjOu~ said...

b strong! just think as if it was a dream..like a vision that came n went without trace..all that was left behind was a memory..~

Allah nak bg yg lebih baik buat Hana!~ ^^

misya mialen said...

ini baru tulus dr hati..kudus...insyallah, moga akan dipertemukan dgn si dia yang lagi membahagiakan;D

pisau belati said...

Pembunuh Tanpa Bayang :

sakit.
tapi hati tetap cuba untuk bertabah hati.....

muhamad hanif said...

oh..ptutla nset takda fgsi dah skrg..

chillex lah. dunia belum berakhir..

lalalala

Niena Pengembara Ilahi said...

semoga kamu dijodohkan dgn seseorg yg tepat

aibaks said...

berdoa padaNya yang Maha Kuasa.Dia Paling Mengetahui tentang apa pun..ada hikmah yang sgt besar yang mungkin hana belum sedari...

selamat hari raya maaf zahir batin
dari aibaks.blogspot.com dan keluarga :)

Akulah Pak Lan said...

come on babe its time to start a new chapter of life. btk lagi fahrin ahmad kat luaq sana. hahaha

bloghok said...

http://www.youtube.com/watch?v=z-0vCwK5eEw

layan lagu lu skali..rilex2..ada hikmah

NURUL ASHIKIN said...

sedihnyaaaa.... x pa its ok

pemuzik jalanan said...

Lupakan dia. Moveeee on. Nanti kita pi usha sesama eh. Awww awwww! Seronok beronok ronok rasa haha.

nurkaloi said...

byk kan berdoa....setiap luahan hati pasti diketahui Allah kan ^__^

belog|amiyo said...

ada guna jugak blog ni utk bermonolog seorang diri. tp orang lain baca gk.

hanaahmad said...

Arai Lekir : Jangan begitu, aku rasa terlalu menyedihkan bila ada yang bersimpati. Mari tumpang bahagia sama-sama yuk. :)

Miss A : ya, semestinya! :D

ctk : ramai..tapi yang lurusnya sikit. keh3. :D

~SaL IjOu~ : ya, mudah-mudahan lebih baik hendaknya. :)

misya mialen : insyaAllah. trimas. :)

pisau belati : sudah lama tabah jadi peneman hati.

muhamad hanif : gua tengah chillex je ni. macam lagu shaden. dunia belum berakhir. hehe.

Niena Pengembara Ilahi : ameen. juga buat kamu. :)

aibaks : ya, aku percaya yang itu. selamat hari raya kembali. :)

Pak Lan : Fahrin Ahmad tu abang gua. memang nak cari macam dia. tapi susah. heh.

bloghok : haha. lagu tahun 1988. masa tu gua masih berusia setahun barangkali. terima kasih bro. :)

NURUL ASHIKIN : ya, its okay juga. :)

pemuzik jalanan : sudah melupakan sayang. haha. mariiii!!!

nurkaloi : ya, moga-moga. :)

belog|amiyo : ya, terima kasih kerna sudi datang membaca. :)

ORLANDO AHMAD said...

enjoy hidop single, ahakss..

mustafa ambran said...

life must goes on...

Fara E's said...

let gone by gone dear

Kaio said...

selalu monolog je ce sesekali try menjerit. test tengok best ke tak. hahaha

www.kaio.my

dill said...

saye pun masih terasa. bile nak hapus tah.

dill.

hanaahmad said...

ORLANDO AHMAD : sedang menikmatinya.

mustafa ambran : ya. :)

Fara E's : kenangan, mana senang nak lupa kan? :)

Kaio : dah lama tak menjerit. :)

dill : lambat, sedikit demi sedikit barangkali. :)

aibaks said...

perlukah diucapkan selamat enibersari jika hati terguris tercucuk duri.. selamat menyelami.. kehidupan dunia yang indah tak terperi.. minta dijauh perkara2 yang tak diingini.. semoga berbahagia hingga mati..

nukilan dari aibaks.. hehe..

hanaahmad said...

aibaks : heh, teringat-ingat sampai susah nak dikawal. terima kasih. :)

pembaris said...

biar tak ingat tahun..jangan sampai tak ingat suara.suara berjanji..

Nur Aizureen Md Zahir said...

ah, buat aku teringat dia :P
dia yg penah curi hati aku pastu buang jauh2..pasaii apa pon aku tatau..

apa yg pasti,,hati aku masih suci sebab aku tekad nk adiahkan pada yg abadi..aminnn