Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Tuesday, February 28, 2012

Hilang.

Jika persahabatan tanpa wajah itu menyenangkan, aku mahu ia dikekalkan. 
Tapi sayang, ia kini hilang dek rupawan yang dikejar-kejar.

35 comments:

Hafizin Jamil said...

bersahabat kerana wajah...itu sangat damn!!

syafiqakarim said...

tak suka memilih rupa.
bawa ke mati agak nya.hai kak hana gebu.

LAici KAng Ais said...

lau luaran gojes tp dalaman mcm taik bek xpayah

Cikgu Ma said...

kalau saya dipilih kerana rupa, saya pasti hilang, rupawan itu bukan milik saya...

ghost writer said...

ada yang belum faham erti persahabatan..

Elie Lily said...

payahla berkawan dgn org yg mengejar wajah yg rupawan semata2.. haih

CIK IMAKASIHDANI said...

errr.. itu bukan sahabat name nye ;)

pembaris said...

tak payah kejar dia..pandang dari jauh sudah..dari sudut sukar...

Aween Md Zahir said...

benci org yg memandang rupa.
sedangkan hati dan akhlak sepatutnya dipandangberatkan ;p

cik ciput said...

bukan namanya kawan kalau bersahabat kerana rupa..

pemuzik jalanan said...

Oh? Bersahabat perlu pandang pada rupa? Bila rupa paras menawan mulai di ganti dengan herot kedut jadi hilang lah nilai persahabatan? Menarik.

Kenalkan diri macamni lain kali..

Hai, saya hensem, jadi terus kawan dengan saya :) Heh.

cimöt said...

ada apa pada rupa kalau perangai cam harommm je!!

SYARIFF HAIKAL said...

x kn bisa jadi senang kerna manusia x kan pernah puas.baju yg cantik dan mahal tp miang dikulit tidak berguna.

APi said...

heh..
perlukah buka kamus lihat definisi persahabatan?

miss inna said...

kecantikan itu hanya pinjaman sahaja. Allah boleh tarik bila2 masa kelebihan tersbut. ikhlaslah dlm bersahabat...

Alkisah said...

aduyai sungguh tak fair and lovely..

Pondok Usang said...

kau hilang dalam terang..

hani said...

aku tidak rupawan. patutlah kawan pun kurang je. hoho...

Kepala Manchis said...

betul.gua yang hensem ni selalu takada kawan.kehkehkeh

Serunai said...

Tiada yang kekal. Sampai masa apa yang diterima pasti perlu dipulangkan. Termasuk sebaris perkataan ini. Persahabatan! Sahabat tika ketawa mudah didapati.. tapi yang menangis bersama takkan bertukar ganti.. Yang tinggal cuma memori, selagi 'ia' masih diingati.

C said...

dunia bulat.
smpi masa saja, 'rupawan' pasti luput, dan kembali tuntut . :)

Hami Asraff said...

Persahabatan itu indah jika kena pada caranya.

~SaL IjOu~ said...

aku selalu dengar mereka berkata..wajah itu tidak penting..tp hakikatnya aku lihat ramai yg melihat kecantikan luaran berbanding apa yg cantik di dlm..hmm~

*SiRibenMerah said...

nice blog..

sekarang ramai yg mcm tuh :(

Akulah Pak Lan said...

Aku hilang julie =)

tieykah said...

:D

reenapple said...

susah nak kekalkan persahabatan tanpa wajah.. =(

Telor Power said...

apa yg dikisahkan....

Asyiqin Haulisah said...

itu bukan kwan sayang. itu LAWAN.

si ngokngek said...

bila wang di utamakan,aku rela undur..dari makan hati

akoo pae said...

hmm orang mmg suke pilih rupa kann..ntah pape

mia said...

rasa macam nak nangis. sangat kena dengan situasi saya sekarang. "buruknya tudung kau, pergi tukar sekarang kalau tak, jangan kuar ngan kita orang". sangat vavi.

Alieza Dayasari said...

dont like at all mereka yg kawan kerana rupa. budget nk hot..
dan lagi satu kawan bila nk femes. kawan dgn org yg dikenali lect or ada pencapaian yg tinggi di institut. semua nk kawan.

hanaahmad said...

hafizin jamil : aku sudah lali melaluinya.

syafiqakarim : hai syafiqa gebu juga. :)

LaiciKang Ais : tapi masih ramai yang mencintai luaran. :)

Cikgu Ma : kita sama. :)

ghostwriter : semakin berleluasa Phan. :)

Elie Lily : Menyakitkan hati kan.

CIK IMAKASIHDANI : seseorang yang dikenali itu namanya kawan. :)

pembaris : aku tak kejar, aku cuma memerhati dalam senyuman. :)

Aween Md Zahir : tapi ramai yang begitu.

cik ciput : mereka meletakkan kejujuran pada tahap yang paling keji.

pemuzik jalanan : hai saya manusia hitam, gemuk dan pendek. Kalau awak masih mahu berkawan dengan saya bermakna awak manusia paling syurga di dunia!

cimot : seringnya perempuan sering tidak kisah perihal rupa, namun berbeda sungguh pada laki-laki. :)

SYARIFF HAIKAL : lelaki memang jadi miang bila rupawan menggoda di depan mata. :)

APi : kau sudah ada jawapannya. :)

miss inaa : tapi masih ramai yang tidak mengerti.

Alkisah : :)

hanaahmad said...

Pondok Usang : tu lagu apa pula tu?

hani : Jangan risau, masih ramai manusia yang mahu menjalin tali persahabatan dengan kamu. :)

kepala manchis : untunglah.

Serunai : bilangan mereka yang benar-benar jujur dalam bersahabat itu semakin pupus. itu yang sebenarnya. hilag ditelan nafsu yang membuak.

C : semua kita sama. :)

Hami Asraff : masih ramai yang buta cara. :)

SaL IjOu : kau sendiri nampak kan.

SiRibenMerah : terima kasih. :)

PakLan : aku hilang sahabat.

tieykah : :)

reenapple : payah.

Telor Power : sekadar berkongsi rasa.

Asyiqin Haulisah : tidak mengapa, biarkan aku terusan menganggapnya kawan. :)

si ngokngek : ouh itu satu lagi peel durjana.

akoo pae : aku rasa ramai yang mengalaminya.

mia : sampai begitu sekali? bertabah kawan, kau harus melawan dan membuktikan bahawa berkawan bukan berpaksikan pada rupawan semata-mata. Kuatlah untuk itu. :)

Alieza Dayasari : itu juga masalah yang bikin nanar.