Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, December 21, 2011

Senyumnya banyak, bahagianya kurang.

Pada sebuah ketentuan, kita tidak akan pernah sekali tahu apa yang akan terjadi pada hari mendatang; apatah lagi membuat ramalan tentang kejadian selepasnya. Aku selalu yakin dan percaya, hidup ini sentiasa penuh dengan kejutan yang mentakdirkan setiap ketentuan. Kita mahukan segala yang kita telah adun dan rencana itu terjadi dengan langsungnya tanpa sebarang cela, namun kita masih lemah serta tak punya kuasa melawan Tuhan yang sentiasa ada buat kita. Sepanjang setahun ini, terlalu banyak kejutan yang aku hadapi dalam meniti hidup sebagai seorang manusia yang sisinya sentiasa kerdil dan lemah. Senyumnya banyak, tapi bahagianya kurang. Asalkan aku mampu lagi untuk bersenyum-senyum, maknya, ia bukan lagi pengakhiran untuk sebuah kehidupan.

Teruskan bersenyum-senyum.

57 comments:

Wadi AR said...

:8)<----- ni aku tgh senyum kak

Teenager Housemaid said...

banyaknya senyuman tidak boleh didefinisikan sebagai banyak nya bahagia..
senyum adalah untuk public..
bahagia...hanya diri yang merasai dan tahu...

Rain said...

senyum memberi satu nafas untuk terus berhidup. terasa kuat bila lebih positif.

banyak kejutan, harap tak mempengaruhi jantung :D

Akulah Pak Lan said...

aik senyum plak. good

Akulah Pak Lan said...

aik senyum plak. good

Ida Firdausi said...

senyum. tak perlu kata apa-apa :)

Daddylicious said...

senyum itu penawar duka...

~SaL IjOu~ said...

Aku selalu pegang kata2 expect the unexpected..bila saja terjadinya sesuatu yg aku tidak sangka..aku telah bersedia..~

jgn pernah berhenti senyum~ =)

jhnrdzi said...

teruskan senyum walaupun ada pahit dan sakit yang mendatang.

dengan itu kita menjadi lebih kuat.

twinkle twinkle said...

teruskan tersenyum kak hana :)

Afiq Ah said...

aku akan berlatih senyum!

noraauliyya said...

senyum sokmo... :-)

misya mialen said...

hana, selagi ada senyuman kita, selagi itu kita akan selalu ada rasa bahagia;D

say to easy=) said...

senyum banyak bahagianya kurang tapi jika senantiasa senyum tak semestinya bahagia kurang

Khry Hnry said...

aku percaya pada ketentuan dan akhirnya aku berjaya melakukannya

Alieza Dayasari said...

Senyum.. tak perlu kata apa2....
senyum mmg byk.. dlm seribu senyuman... mungkinkah majoritynyer senyuman yg ikhlas menandakan sebuah kegembiraan atau kebahagiaan....

~* chirpy_chummy *~ said...

smile, it cost u nothing, but it helps in many ways.

aku suka memakai senyum,ketika aku sedang berduka. biarlah ia tersembunyi di sebalik senyuman.

Cinta Misteri said...

senyum seindah suria, yg membawa bahagia, kau tersenyum ku tersenyum, kebahagiaan menguntum...

biar apa org nak kata :)

APi said...

senyum jela..
mungkin diri tak sebahagia senyuman itu, mungkin orang lain bahagia melihat senyum kita..

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

semoga kita dapat kembali senyum bahagia itu

Elie Lily said...

senyum itu punya kekuatan tersendiri tahu? :)

pembaris said...

senyum umpama suria...

♥ MS ♥ said...

senyum tak perlu kata apa-apa :)

EZAN IDMA said...

Senyum itu kan pengubat jiwa. Walau hakikatnye sakit, namun dgn snyum kita juga mampu gembira dan mmpu buat org gembira dgn kita. Senyumlah. Ianya manis.

Etong said...

pasti banyak lagi ketentuan yang indah menanti. Senyum. dan terus bersyukur dengan nikmat kurniaNya. :)

Juliet_iRa~" said...

senyum tu sedekah..:)

mn tau dr senyuman tu, dtgnya bahagia..heeee

dill said...

^________________________^

smile widely, darl :)

dill.

budak penjara said...

kena kejutan eletrik ke ape??hehe

~Nana BamBam~ said...

hatiku pedih. mengenangkan kisah lalu.

namun berusaha untuk senyum walau diri sendiri tiada nafsu untuk senyum..kirenya bahgia ku hampir hilang. namun, aku tetap mahu senyum .. senyuman itu manis bukan ?

Bidadari Syurga said...

andai kelak kamu bila melihat sesuatu yg jauh melangkau akal... kalau sahaja... kamu akan tersenyum dengan Dia... ya... satu hari nanti andai ada rezeki buat kamu....

hanaahmad said...

Wadi AR : kau memang sentiasa manis tersenyum dik!

Teenager Housemaid : indeed.

Rain : lebih positif sebenarnya.

Pak Lan : mohon belanja aku SUbway.

Ida Firdausi : :)

Daddylicious : ya, benar.

SaL IjOu : aku selalu kaget dengan kejutan. takut ya amat.

jhnrdzi : aku sentiasa mahu dilihat kuat. tidak mahu dipandang lemah. terima kasih Johan.

twinkle twinkle : sedang adik! :)

Afiq Ah : kau kena amalkan dari sekarang.

misya mialen : tapi aku tidak. :)

say to easy : aku sentiasa kurang rasa bahagia walau senyumnya banyak.

Khry Hnry : aku juga. tapi aku takut pada hari mendatang.

Alieza Dayasari : senyum punya 1001 maksud tersirat.

hanaahmad said...

chirpy chummy : sama seperti aku. :)

cinta misteri : aku suka lagu itu.

APi : itu yang aku lakukan.

iema himawari : moga-moga.

Elie Lily : aku tahu. ia penawar segala duka.

pembaris : yang memberikan cahaya?

MS : diam lebih bermakna.

Ezan Idma : Manis ada kawan seperti kau. terima kasih. :)

Etong : Moga-moga. ameen.

Juliet Ira : aku harap begitu. :)

dill : kamu sentiasa buat aku senyum besar dill. terima kasih!

budak penjara : lebih kurang mungkin?

nana : cubalah untuk tersenyum walaupun pahit.

bidadari syurga : ya, suatu masa nanti, pasti.

chemay said...

tak semua yang kita rancang akan menjadi kan?
so kite kena ready untuk hadapi kejutan2 dalam hidup.
senyummm.
:)

epilesosis said...

kalau aku ditakdir Tuhan hilang segala deria dan mimik rasa. aku redha seadanya. tapi, mohon tidak dirampas senyum dan riak tawa. kerna itu saja terapi buat aku untuk terus gagah habiskan lelah.

pendek kata, bak lirik yang najwa dok lagukan.

"senyum, tak perlu kata apa-apa.".

haha:-)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

perjalanan hidup ini seperti teka teki.tidak dapat diramal apa akan jadi pada hari ini esok,lusa dan seterusnya.bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan yang mungkin tidak pernah kita jangkakan...





ya,terus saja bersenyum senyum karena itu penawar luka.

Lan Bingka said...

hadapi dengan senyuman.. :)

c'axoera said...

saya senyum ni nampak tak nampak tak heheheh :p


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/spontaneous-jalanan.html

konde said...

harusnya senyumnya banyak bahagianya juga banyak :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

syafiqakarim said...

senyum itu penting.walau hanya sekadar menutup kesedihan.
ish..

syafiqakarim said...

senyum itu penting.walau hanya sekadar menutup kesedihan.
ish..

LAici KAng Ais said...

senyumlah.heeeeeeeeeee :)

Wilayah Sepet Kuku said...

As salam,

Senyum...kadangkala, aku sendiri lupa makna Senyum itu.

Namun, selagi kita mampu senyum..bermakna..hidup masih punya kisah.

Juliet_iRa~" said...

masih tersenyum?hee

pss : x dear..sbb my sis beli dr kedai y sm xdpt pon..hee..mgkin belt tu mmg aksesorinya kot..sbb ira dpt rntai..:)

dobot said...

Aku sedang rasa sekarang -- senyumnya banyak, bahagianya kurang.

hani said...

senyumlah hana
kill them with smiles and kindness
:)

pemuzik jalanan said...

senyum dapat ubat hati, jadi teruskan senyum. Eh beruntung lagi awak rasa bahagia walaupun kurang kan :)

afzalsukasuki said...

senyumlah andai itu mampu buat org lain ketawa :)

si ngokngek said...

bagi aku,kekadang senyum hanya satu simbolik untk ttup rasa derita..

Rtp Farra Arisha said...

it's a real life of yours. hopefully you can handle it well, sis :')

delarocha said...

kejutan dalam hidup itu kadangkala menyeronokkan

teha said...

senyum itu sedekah :)

haikal blank said...

selagi ada nikmat yang kita kecapi, senyum dan bersyukurlah. segalanya terlaksana di bawah perancanganNya.

:)

EpoLღKekunangpelangi said...

Terlebih senyum, takut ada yang kena kerat kaki pulak kena kencing manis. Senyum manis macam gula.

Faham ke tak faham? :D

cikpepel said...

senyum je lah bila air mata pun tak mampu nak merawat luka...

arif khaibara said...

Senyum tanpa ikhlas di hati umpama dahan tanpa ranting. nampak tak sempurna. jadi ikhlas dulu baru senyum.

kalau tak boleh tak payah senyum. betul.

tieykah said...

Tuhan itu selalu ada
Jangan bimbang

:D

semutsengal said...

bahagianya akan dtang, yang penting senyumnya ikhlas.


=)