Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, December 26, 2011

Kita cuba, tapi ada yang tidak mahu mencuba. Jadinya, hal yang seharusnya mudah pun boleh jadi sukar dan merumitkan.

Terbeban dek rasa yang berbagi. 
Sepertinya ada yang tidak sudi memahami. Langsung tidak mahu.

30 comments:

Bidadari Syurga said...

hana... sekarang ini aku terbeban dengan satu jalan cerita yg aku sendiri tidak tahu puncanya. ok fine dia diam makanya aku biarkan sahaja. agar tenang dan alirnya kembali seperti biasa...

kalaulah mata aku semudah itu lihat di permukaan tanpa perlu sibuk fikir dasaran...

ps: aku takan pernah faham dia. langsung. mungkin itu bagus. emang dasarnya aku selalu bego yg entah apa...

Pocket said...

bila kita nak bagi jadi,
regardless of siapa yang rugi,
kita just nak bagi jadi,
so what if i loose a few money,
i just want us to be happy...

tapi .. dia tak nak usaha.
ohh..
n the most sedih part is,
nampak sangat tak nak usaha..
ohh

Afiq Ah said...

kerna itu dalam hati kita, kita punya satu kotak simpanan.

yang tidak luak mendengar setiap perkataan.

epilesosis said...

orang boleh kata apa sahaja kan, tapi bila diajak berkongsi dan memahami.

cebik, macam tuli.

takapa, pasti satu masa. ada yang sudi menadah gegendang telinga untuk dengar, lalu sampai ke hati,

reenapple said...

hidup ni perlu ada toleransi dan saling bekerjasama...

dill said...

bila dalam keadaan sebegitu, sukar rasanya

dill.

~SaL IjOu~ said...

hal yg sepatutnya selesai dgn mudah..akan jadi semakin payah..hanya kerana seseorang itu tidak mau mencuba..mmg rasa terbeban jiwa~

miss inna said...

kerana itulah penting sikap saling bekerjasama antra satu sama lain..^^

monologtinism said...

apa rasanya?
sakit pedih terkilan, entah mana makna..tak nampak lagi dimata

Rain said...

eh? macam diri rain je ni?..

sedang menenangkan diri utk jernihkan suasana.

hana, kalau rasa yang sama, harap tenang sama...

Alieza Dayasari said...

Sebaris ayat yg penuh makna.....
selalu awak luahan kat sini. pasal kehidupan awak ker?

si ngokngek said...

bukan sukar tp letih..letih klau memikirkan dan lebih baik diam..

klau mendesak terlalu konflik..:D

Republic said...

alasan dan sengaja...

hani said...

sudah memang nampak terangnya tidak mahu, tak sudi

benci, kan?

APi said...

abaikan siapa yang tak mahu itu..
ramai lagi yang mahu..
senyum..

yong said...

bak kata orang-orang kampung mak cik lah kan..selagi kaki tak putus,selagi itu lah makcik berlari.. ganbatte ;)

asip محمد said...

babibabibabi.. babi kan gua ni? thanx for the words.. truly just describing me how me feel just now.. takdak yg lebih jujur dari ayat2 kau entry kali ni.. perasaan mlm ni mcm cilaka.. haih

eiyzniey said...

Xpyh pk sal org..
:)

BonekadalamChermin said...

it takes two to tango



:)

Kepala Manchis said...

mungkin sedang bisu. maafkan saja si bisu. ajarkan untuk dia berkata.

Akulah Pak Lan said...

Aku cuba, namun aku gagal..namun aku masih mencuba selagi mampu

Liyana Zahim said...

I dun wanna get into any kinda r/ship no more.. It hurts me so badly.. But i wanna get mariedla.. Ehe~

haikal blank said...

ingin memahami sesuatu itu memerlukan daya usaha sendiri dari hati. kalau dalam nada terpaksa, memahami itu mustahil. selama - lama.

selalunya terkubur dengan alasan akhirnya.

Teenager Housemaid said...

sukar bila apa yang diingini tidak selari..

Alieza Dayasari said...

Lama sungguh menghilang....... ke mana?
menanti entri seterusnya sih....

mungkin akn ada masa kah lagi saya nk baca entri setiap hari .. bila dah praktikel nnt.

tieykah said...

:)

gambar cantek

ak komen lari terus kan?

delarocha said...

gagal mencuba lebih baik drpd gagal tanpa melakukan apa apa

blog-tips-kurus said...

sekurang-kurangnya kita dah cuba..

hanaahmad said...

Bidadari syurga : cuba bertenang, aku yakin kau pasti menyelesaikannya dengan mudah.

Pocket : sangat menyedihkan.

Afiq Ah : tak luak, tapi aku rasa makin kosong.

epilesosis : aku harap sangat ia ada, untuk aku.

reenapple : itu yang aku kesalkan. tiada langsung.

dill : sukar sangat bagi aku.

Sal IjOu : aku rungsing memikirkannya Sal.

miss inna : tapi, ada yang tidak mahu.

monologtism : perit.

Rain : aku sedang cuba bertenang.

Alieza Dayasari : ye, selalunya pasal saya, mungkin juga perihal mereka di sekeliling saya.

singokngek : aku cuba berdiam tapi ia bukan jalan yang sepatutnya diambil.

Republic : sengaja itu sebenarnya.

Hani : sakit hati.

APi : susah nak menidakkan rasa hati.

hanaahmad said...

yong : saya mahu berlari, tapi tak mampu.

asip : segalanya terasa celaka, pabila segala yang dimahukan tidak menjadi.

eiyzniey : bukan pasal orang, ini pasal diri sendiri.

BonekadalamChermin : itulah, tapi tepuk sebelah tangan tak berbunyi.

Kepala Manchis : mungkin dia tidak sudi berkata.

PakLan : aku hampir berputus asa.

Liyana Zahim : semua orang mahu berkahwin termasuk aku.

haikal blank : alasan itu yang memusnahkan segala.

Teenager Housemaid : perit menanti.

Alieza Dayasari : sedang memulihkan kembali hidup kata-kata yang semakin lumpuh. sabar ya, beri aku masa.

tieykah : ;)

delarocha : indeed.

blog-tip-kurus : tapi tanpa tangan yang lain, tempang jadinya.