Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, December 12, 2011

Ia menyakitkan aku.

Kau tahukan betapa aku bahagia melihat kau tersenyum.
Aku senyum sahaja. Sinis barangkali.
Begitulah, aku tahu kau takkan pernah sekali mengecewakan aku.
Tapi aku sering kecewa kerana kau.
Maafkan aku, aku cuba tapi aku gagal.
Tidak mengapa, aku perlu kuat untuk itu.
Kau orangnya cerdik dan kental; aku yakin ia berhasil.
Aku senyum lagi. Kali ini paling tawar.


Kau sebenarnya tak pernah cuba, malah sering menyakiti aku dengan segala manisan yang ada. Cukup-cukuplah.

38 comments:

pemuzik jalanan said...

Pertamaaa! :D

Saya cuma mau awak tau, apa pun jadi saya ada. Mari sama buang rasa. Biar rasa tu hilang. Pergh, rasa macam dah dewasa!

Alieza Dayasari said...

senyum pada sesuatu kedukaan, keperitan.. merupakan perkara yang mulia yang kita lakukan....
terus tersenyum walau dalamnya kita perit.

Khry Hnry said...

cukup2 cukup2 dan cukup...tak pernah cukup....

zaril said...

manisan yang diberi cukup perit untuk memberi senyuman yang palig manis..

Pocket said...

senyum palıng tawar,
kalau dıa tak paham lagı,
u have to spell ıt to hım then.

ORLANDO AHMAD said...

jom vacation kat german ;)

dill said...

hana..dill faham.

dill.

Pembunuh Tanpa Bayang said...

senyum saja sembunyi luka lara...

♥ MS ♥ said...

aku faham perasaan kau, aku pun sekarang rasa :| sabarlah weyh :(

Sizzling Suzai said...

simple but sweet enough to remind me of my loliness...

SizzlingSuzai

~SaL IjOu~ said...

omongan dari dia yg x pernah mencuba..segala manisan itu bisa menjadi tawar setawarnya~

tp cuba tersenyum manis utk kami semua ya, Hana~ =)

EL MARIACHI said...

jangan terlalu rela untuk di sakiti ..

Muhibbuddin said...

sakit yang stragis..

APi said...

semuanya serba tak kena..
mungkin lebih baik tinggalkan saja..

Rtp Farra Arisha said...

siapa yang disakiti dan siapa pula yang menyakiti? cool..everything gonna be alright after this..

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

senyum je..
biar kn die trus bermaen dengan kata2

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

senyum je..
biar kn die trus bermaen dengan kata2

misya mialen said...

kau tahu hana, bila aku disakiti, aku selalu menangis dalam hati. Jarang sekali air mata itu jatuh. nampak sangat yang aku belum cukup kebal. Tapi, aku tahu hana, kau sudah cukup kalis akan segala-galanya.

Asy Faro said...

hai =D

pembaris said...

berbual dengan ahli politik?

Boneka Tak Sakit said...

blog ko nie dari dulu ke emo?

dayah said...

terima kasih..aku mmg cerdik :)

hana..aku rasa nk tutup blog..advice sikit leh..ok ak tipu..xtutup tp terbiar haha

ghost writer said...

jangan ambil lagi manisan yang dia bagi.cukup2 lah tuh.

FaizalSulaiman said...

jangan terlalu makan 'manisan'.nanti sendiri merana

intan.maisarah said...

setuju dengan komen ghost. cukup cukup lah tu

tieykah said...

Kau seorang kuat!

Aku tahu dan aku yakin!

delarocha said...

cukup cukup la tu

syahirooAhmad said...

wahhh.. hana.. ape kata hang bubuh background musix.. mesti bertambah cool pabila membacanye.. mengikut situasi. ceh~ HEHE

Liyana Zahim said...

Jgn snyum dah pahni k.. Kalo jmpe lmpang tros..

Bidadari Syurga said...

kenapa kaliini aku rasa kau menyukai seseorg ya hatinya sudah penuh... sakitkn kalo saja ruangnya bersama kamu kelak juga terbatas....

ps: barangkali aku salah...

jeBateja said...

errr....kawe jugak yg tak paham....ahakz....hang dgn pak we hang ke ni..??

H.J said...

cukuplah menyakiti cik hana saya ni

rafiq said...

gamba semakin mengancam.. bahaye2..

sori lari topik sikit..hehehe

Waqheh said...

cukuplah sekali kau menyakitiku.... JAY JAY

hanaahmad said...

pemuzik jalanan : pergh..adik puaka yang pertama la! haha. baik adik puaka, terima kasih dan dah dewasa ni tak payah la makan aiskrim lagi kan? keh3.

Alieza Dayasari : sedang bersenyum-senyum. ;)

Khry Hnry : memang tak pernah cukup sebenarnya.

zaril : kau memahami. ;)

Pocket : dia memang tak pernah memahami.

ORLANDO AHMAD : kau sponsor? aku on.

dill : terima kasih dill. ;)

Pembunuh Tanpa Bayang : itu sahaja yang mampu.

MS : sentiasa bersabar untuk itu.

sizzling suzai : keep smiling. :)

SaL IjOu : sememangnya sentiasa ada senyuman untuk kamu semua. ;)

EL MARIACHI : sebab tu ak bebal.

Muhibbuddin : sangat.

APi : sudah pun melupakannya. jom mulakan hidup baru. ;p

Rtp Farra Arisha : aku yang disakiti. terima kasih. :)

IeMa Himawari : sentiasa tersenyum walaupun pahit.

hanaahmad said...

misya mialen : aku pun orangnya ego dan mahal air mata. aku dah lali sebenarnya.

Asy Faro : hai! ;)

pembaris : dengan lelaki kasanova.

Boneka Tak Sakit : baru setahun dia ada perasaan.

dayah : haha. lawaklah kau ni dayah.

ghost writer : aku cuba, payah Phan. ;)

FaizalSulaiman : itu aku tahu, tapi masih berdegil.hmmm.

intan.maisarah : aku sudah meneruskan hidup tanpa manisan dia.

tieykah : aku harap begitulah! terima kasih. ;)

delarocha : :)

syahirooAhmad : hmm.dulu ada, tapi takut ramai yang tak selesa. ;)

Liyana Zahim : aku tak kuat untuk itu. :)

Bidadari Syurga : betul. aku jatuh pada orang yang salah. kau betul. :)

jeBateja : dia lelaki yang manis kata-katanya.

H.J : hai. moga dia mengerti. :)

rafiq : apa yang bahaya wey? haha.

Waqheh : sedap lagu tu. :)

Wilayah Sepet Kuku said...

lelaki??

ayat sama lebat dgn janggut..

percayalah!..ada sinar hujung simpang..jalan terus ok!

cik ciput said...

kau tak cuba buang dia dari hidup kau?