Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, July 15, 2011

Senyuman


Untuk hidup, kita perlu pandai menyesuaikan diri dalam apa jua situasi. Pabila mereka ketawa, luahkan juga ketawamu. Pabila mereka memerlukan jawapan, rendahkan dirimu untuk menjawab. Pabila mereka berkongsi sesuatu, hargai mereka dengan ucapan ikhlas terima kasih. Layarkan matamu dengan kilauan senyuman mesra. Serap dirimu dalam jiwa-jiwa mereka yang tidak sombong dan angkuh itu.
Hari ini aku belajar sesuatu, jangan terasa diri itu tersisih jika kita sendiri yang tidak pandai memulakan sebuah senyuman.

33 comments:

jeBateja said...

Senyum...tak perlu kata apa2.....ahakz....den ni jenis pendiam....tapi setelah bekerja....baru le dikikis sifat tu....bab nak bergaul dgn org dulu...pehhh...payah beb....ahakz

hanaahmad said...

jebateja : aku ni susah nak mulakan perkenalan. tp bila dah kenal boleh jadi gila kalau kena gaya. tak susah pun. senyum je. :)

asip محمد said...

senyum tu susah ooo

Miscellaneous Smiles said...

senyum tu sangat senang..tpi ada sesetengh org mls senym..menci

haha~~

duniasicarangkulina said...

:)

hanaahmad said...

asip : ape yg susahnye? mahal sgt? haha.

pijah : tau xpe.

duniasicarangkulina : mak ai name hang. haha.

muz said...

betul kita kena pandai ikut tiun orang kalo bergaul selagi dia tak buat benda yang salah....

Segmen : Gadget Kesayanganku

hanaahmad said...

muz : itu seharusnya. :)

Khry Hnry said...

kadang kita perlu hipokrit untuk kebaikan..haha

vampire's lovex said...

senyum aje kalau terasa nak senyum

senyum tu salah satu bahasa komunikasi paling senang, ye tak hehe

belog|amiyo said...

"Hari ini aku belajar sesuatu, jangan terasa diri itu tersisih jika kita sendiri yang tidak pandai memulakan sebuah senyuman."

yer. aku pon perasan yang aku baru belajar benda ni sehari dua ni =__=

ghost writer said...

mulakan perkenalan dengan perbualan spontan.aku selalu praktis yang begini.so kalau tak dilayan pun aku langsung tak terasa,kalau dilayan pun aku masih macam biasa.

Akulah Pak Lan said...

=)

pemuzik jalanan said...

Kalau saya senyum awak mesti senyum sekali.

Eleh tgk saya dgn org tua macam awak pun boleh ngam.
Ngam ke? Haha :D nak aiskrim!

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK said...

kadang2 kita kena jadi macam sesumpah, pandai sesuaikan diri ngan keadaan dan fenomena sekeliling, hehhee senyum sokmo utk elak garis2 halus dan kedutan menyerang kulit muka, awet muda tuu ;)

Niena Pengembara Ilahi said...

:D

sentiasa menguntumkan senyuman itu

hanaahmad said...

khry : hipokrit bertempat.

vampire's lovex : senyum, tak perlu kata apa-apa.

amiyo : mari kita praktikkannya! :)

gw : itu aku cuba buat.

paklan : :)

pemuzik jalanan : ngam ho! meh sini datang shah alam! ekkeke.

al-buayak : mesti hang aweks muda kan? eh, pakwe muda. hahaha.

niena : alhamdulillah. pasti manis.

muhamad hanif said...

senyum,

tak perlu kata apa-apa.



AHHAHAHAHHAHAHA

Niena Pengembara Ilahi said...

InsyaAllah hana.. :D

hanaahmad said...

anip & niena : :)

padin said...

aku pun kalau jumpa orang tak kenal aku cuba mulakan senyum dulu.. pasal itu je benda yang paling senang nak buat hee

Kapten Atok said...

hehe
aku suka kawan cina kat opis

delarocha said...

nak ramai kawan kena rajin senyum

cEro said...

menyesuaikan diri adalah ayat yang baik..
tp baik si mata negatif, ianya dipanggil hipokrit..
aku sendiri, pernah dilabel sedemikian..

APi said...

aku bukanlah seorang yang pandai berbual2..
tapi aku pandai senyum.. =)

Jerry Ghazali said...

walaupun mulut tutup, tapi mata dia senyum.

rafiq said...

masuk kandang kambing ngembek, masuk kandang rimau ngaum..hehe

Lucifer said...

aku teringat lagu senyum. hurm.

Pyka Rahmat said...

aku kaki senyum jap lagi orang kata aku gila

ifwat said...

aku tak suka senyum kalau tengah sakit perut, tu je. selebihnya, senyum :) dan tak perlu kata apa-apa..

Faraa Eiman's said...

:)

~Kisah Hati~ said...

kadang tanpa sedar... kita sendiri yg menyisihkan diri~

Alieza Dayasari said...

walaupun entri ni dah lama.. macam bermkna utk sy skrg.. huhuhu....
bila mrk perlu jawapan.. rendahkan dirimu utk menjawab. benar......