Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, June 16, 2011

Suri rumah


Memerah otak berterusan 8 hari sememangnya melesukan. Selain kekurangan tidur akibat perbuatan orang lain, tengkuk juga lenguh-lenguh penangan mengadap pc tanpa henti. Migrain pula seakan-akan mahu bermanja pada masa yang salah. Hari-hari otak mengadap berita-berita boleh memualkan. Dah puas aku menafikan kata-kata mereka yang aku ini workaholic. Tapi, mimpikan perihal kerjaan malam semalam itu seolah-olah mengiyakannya. Sekali lagi tidur tidak nyenyak. Tidur pun boleh mimpi pasal kerja. Gila!
Moga cuti bermula Sabtu ini meringankan sedikit otak. Terfikir juga, jadi suri rumah sepenuh masa pasti bahagia. Ada sesiapa sudi merealisasikannya?
(Ok, abaikan yang ini!)

30 comments:

waRDah a.k.a QiQi said...

pernah jugak terfikir nk jd suri rumah sepenuh masa~

hanaahmad said...

wardah : skgni dah tak terfikir ke? hehe

waRDah a.k.a QiQi said...

erk?? hahaha~

sekarang ni dh blajaq x duk diam la hana... x dpt la nk duk umah ja... ^_______^

hanaahmad said...

wardah : owh, beshkan belajar. miss my old time. :)

bujal X said...

kamu

perlukan

cuti.

bact. said...

teruk benar keadaan anda..

perlukan mimpi yang lebih indah gamaknya

hanaahmad said...

abam bujal : mmg sgt2 memerlukannya. tp apakan daya, tak dapat.huhu.

bact : ada ubat untuk mimpi indah?

asip محمد said...

yakin dan pasti ke nak jadi suri rumah seawal ini? tak takut menyesal kelak kerana zaman bujang pendek? hahaha

ghost writer said...

aku salah seorang yg sering banget kata kamu workaholic tuh ek...haha.

banyakkan minum air kosong sebelum nak lelapkan mata.

Raihana Izzati said...

hmm. *risau*

Kalau perlu, minta MC. berehat di rumah. Kalau jarang minta, sekali minta mesti boleh punya.

You need a good rest so that kerja nanti pun berkualiti.

JANGAN RAJIN SANGAT ONLINE LEWAT-LEWAT MALAM.REHAT.

Akulah Pak Lan said...

bila nak bergayut sama?

syufaa said...

ouhhh bersabar lah ye..
:)

Miscellaneous Smiles said...

wahhhh..~

en_me said...

tension kanns.. uhuhu

ENCIK TIKUS said...

kenapa tak buat entry wordless wednesday ? haish...

JARI YANG TERBARAI said...

gua pon terfikir nak jadi suri rumah gak, sepenuh masa...

Roza Ami Nanomiya said...

huhu
kerja lama aku mcm tu ah

JelinaJoli said...

indahnya kalau jutawan muda meminang..
wokaholik???
tiada lagi..
harusla ku pilih shopaholik!!!

dreary dreamx said...

saya ada abang , untuk jadi isteri ke 2 boleh hihi

iftimazien said...

Haha..nasib baik study lagi skrg :)

delarocha said...

nak buat macam mana kalau sudah dibayar untuk bekerja. kerja je laaa.. huhu

hanaahmad said...

asip : dah cukup tua. wajib kawen dah. haha.

Phan : air kosong itu satu cecair rasmi dalam hidup aku.

raihana : aku masih boleh bertahan. insyaAllah. hmmm..kalau tdo awal, mcm mana kita nk bermanja nnt syg? ekekke.

hanaahmad said...

paklan : malam besok dekat pokok ketapang tepi simpang ok?

syufa : iya, terima kasih. :)

m. smile : wahhhh jugak!

en_me : sgt!

encik tikus : jgn cliche sgt bro. haha.

hanaahmad said...

jari yang terabai : untunglah isteri kau. haha.

aimi : haha, dari stp post psl kerja aku. semua mcm kerja ko yg dulu kan. sabo jela..

jelina : belum mampu untuk jadi shopaholic. hahah

hanaahmad said...

dreary dreamx : saya nak bf awak boleh? ekekek.

iftimazien : nasib malang buat saya, nak sambung stdy la gini..

delarocha : huhu, iyalah tu.

Amiey White said...

hanna : meh nak cepuk , nak bf lak . gigit kang *aku dearly dreamx -.-"

Gayahspears said...

mampukah kita nak menjadi surirumahtangga.. termenung aku sejenak >_<


aku lebih suke ngadap pc.. itu habit!!!

Ries Lee said...

moga dapat menamatkan zaman bujang lekas-lekas..

hanaahmad said...

amiey white : kau ke dearly dreamx? ekekeke.

gayahspears : ini semua penangan nora elena la ni! ekekeke.

ries lee : hrp ia dapat dilekaskan. haha

EZAN IDMA said...

pasti ada yg mahu realisasikannya :)