Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, March 10, 2011

Mimpi buruk kali kedua

Hadiah mimpi buruk from google. tQ!

Tiada siapa yang mahu hidup dalam kecelaruan dan keserabutan yang menyeramkan. Jika boleh ku elak, akan ku lari jauh-jauh agar ia tidak datang dekat. Tapi, hidup di bawah mana mampu lawan di atas? Berharap agar 'mimpi ngeri' kali kedua yang bakal tiba Mei dan Jun ini akan aku tempuhi dengan tenang dan pintar. Jika diberi pilihan, belum tentu 'dia' jadi pilihan apatah lagi tersenarai dalam pilihan. Apa boleh buat? Selain menerima dengan redha sedangkan hati gundah gulana menahan rasa dendam yang masih belum puas hilang dari kotak hati.
Serasanya mahu sahaja aku buang Mei dan Jun dari kalendar 2011. Tapi mampukah aku?

12 comments:

ghost said...

hey gadis...dont skip ok.

hadapi dengan tenang dan penuh kematangan..hidup biar tanpa dendam dan ingatan yang memukul.seperti lumrah mimpi yang cuma sekejap dalam tidur,maka anggap saja ia cuma pipisan dalam hidup kamu.

hanaahmad said...

ghost writer : sedang cuba hadapi dengan tenang dan penuh kematangan. kamu memang tahu apa yang patut kamu cakapkan bukan?

ghost said...

ya maybe...sebab rasa itu seolah aku pernah rasa dan sebahagian dari rasa aku.

hanaahmad said...

ghost writer : pengalaman mengajar kita segala2nya bukan?

APi said...

@hanaahmad @ghostwriter

belajar dari pengalaman sendiri adalah orang yang berani menghadapi hidup..
belajar dari pengalaman orang lain adalah orang yang bijak..

mungkin pengalaman diri tak seberapa..
tapi itulah mematangkan kita sepatutnya..

Faizal Sulaiman said...

bersabar dan cuba hadapinya, k!

hanaahmad said...

api : jika ia sudah menjadi pengalaman kedua di mana pengalaman pertama dah cukup menyeksakan kita adakah perlu menelan mentah2 pengalaman yang kedua. huh, harap yang kedua ini betul2 mematangkan fikiran.

faizal : insyaAllah. sedang cuba. terima kasih. :)

cEro said...

kenapa? kenapa nk skip mei n jun???
aku sgt nak tahu..
sgt nak tahu...

Imran nyambek said...

mengapakah?

hanaahmad said...

cEro : hee. nanti aku ku ceritakan. :)
imran : apekah? :)

amira faqihah said...

huu smpai mahu membuangnya?

hanaahmad said...

twinkle : yup. kalau boleh tak mahu langsung. huhu