Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan tiba jua.


Salam Ramadhan Al-Mubarak Dunia.
Alhamdulillah aku masih bernafas dan berkesempatan menikmati nikmat Ramadhan kali ini.
Ogos ini membawa tiga hari yang bermakna dalam hidup aku.
Ramadhan.
Kelahiran.
Kemerdekaan.
Harap bulan penuh kemuliaan ini menginsafkan aku.
Menjadikan aku manusia lebih sabar dan mensyukuri nikmat Allah.
Menjadikan aku manusia yang lebih tenang dan patuh dengan perintah Allah.
Hari-hari aku berdoa agar dijauhkan aku dari kejahatan dan didekatkan aku dengan kebaikan.
Aku sangat harapkan itu.
Aku berdoa agar dimurahkan rezeki aku sekeluarga.
Aku berdoa diberikan kesihatan yang berterusan buat aku sekeluarga.
Dan,
Aku berdoa, diampunkan dosa aku dan keluarga aku sepanjang bernafas di muka bumi ini.
Semoga kedatangan Ramadhan ini, memberikan sinar yang lebih bersinar kepada hambaNYA yang maha kerdil lagi naif ini.
Amin.


1 comment:

hanaahmad said...

salam Q : terima kasih. insyaAllah. :)