Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, December 7, 2012

Masih jauh.

Aku menyangka musim dingin sudahpun berlalu dengan tenangnya. Namun langit masih terusan menangis membasahi aspal di jalanan. Tapi aku tetap utuh berlari menjauh dari ribut yang mengejar, dan hati aku dikit-dikit dilitup rasa kosong. Perjalanan dirasakan terlalu jauh, malah sebenarnya aku masih lagi terperangkap dalam labirin kelam yang kian usang. Mata-mata terus liar membogelkan pandangan sinis, sayup-sayup ada ketawa menghiasai di keliling aku. Aku, masih tetap teguh berlari jauh-jauh dan hal yang sepatutnya tiada kini sudah semakin tiada. Aku meminta, dan Tuhan mendengar.

Lekas mampir Januari, aku cuma mahu dilahirkan semula. 


22 comments:

the malay male said...

tak perlu tunggu Januari, Skrg pun boleh mula sesuatu yg baru

hanaahmad said...

Disember terlalu sarat, dan aku tak punya daya mahu mengejarnya sekarang.

*SiRibenMerah said...

Bila January tiba~

"kasihku.. smp disini kisah kita..
jgn tangisi keadaannya.. " lirik lagu Glenn-January~

misz aisya said...

be strong! manfaatkan setiap saat dgn sebaiknya. :)

nik ros said...

rasa mcm tak nak januari.kekal di dicember blh tak
cepat sgt masa berlalu :)

Felly Sophia said...

Moga Januari beri nafas baru buat kamu.

∆LΣΣY∆ M∆IS∆Я∆ said...

sama sama la kita menjadi orang baru di bulan januari nanti ..

feyza said...

pjm celik pjam celik esok smpailah januari
=)

Wadi AR said...

takpe, nanti dah sampai januari tunggu bulan mac pula

Hafizin Jamil said...

januari.. sudah mampir..2013 melambai sayu..

Nissa Jefry said...

jangan menghitung hari . nanti kau rasa lamanya .

~* chirpy_chummy *~ said...

Yelah, aku xsabar januari nk pergi miri.:p

Qiez Medusa AR said...

setiap kali kita terjaga dari tidur (tak kira lah siang atau malam) dan masih bernafas kita dah pun dikira dilahirkan semula, Hana.

Anyway, may January be kinder to you.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Disember pghujung maka ianya terlalu sarat dek sgala yg blaku spnjg tahun. Sememangnya aku menanti januari agar aku dpt mulakan yg baharu.

Badrullah Anson said...

kau tak kesian kat mak kau nk beranakkan kau lg? skinny2 kau pun sakit jugak nk push keluar. huh.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Apakan daya. Dicuba lalui disember dgn sbaik yg mgkin.

yangbaik said...

moga kelam tabir tersingkap sopan buat Januari yang mendatang...

iKhRam said...

rasa yang terpahat dalam hati, bukan sesuatu yg mudah utk kita ambil dan campak jauh-jauh..

tp andai menajdi barah..
perlu jugak unutk kita keluarkan..

kalau januari yg ditunggu unutk menjadi baru
baik, tunggu detik itu yer..

tp berjanjilah
harap bersedia pada tarikh itu
jgn kembali pada yg lepas2..

jadi
bersiap sedialah
januari bakal datang
tadak lama lg untuk menghampiri

dan menajdikan anda
perempuann baru.

APi said...

Tak larat nak berlari nanti kabor ke aku, aku tolong dukungkan walau kau tu berat.. =)

cEro said...

Kenapa?
Kenapa tunggu Januari?
Kenapa bukan sekarang?

Lelaki Menyimpang said...

semoga januari bikin hati kau bahagia

www.aikairfatini.blogspot.com said...

salam..ada berita ni..murah!kulit cantik,badan pun chat..jom tgk ape dye! http://aikairfatini.blogspot.com/2012/12/nak-kulit-halus-mulus-mcm-byi.html