Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Saturday, May 12, 2012

Dikejar bayang-bayang.

Dia menyorok di sudut terperuk itu dengan keadaan separa sedar dan menyedihkan. Jiwanya rapuh dan mulai hilang arah. Hatinya menggigil ditujal beribu rasa yang berbagi dan tidak-tidak. Dia takut amat. Sekejap-sekejap dia ketawa lepas, sekejap-sekejap dia senyum pecah, sekejap-sekejap dia murung sepi. Kondisi hatinya turun naik tak bernada. Dia takut amat. Di tubir matanya, ada bayang-bayang memerhatikannya dengan gendongan harapan yang masih samar-samar. Dia nampak tapi tak jelas. Dia perlukan sinar yang lebih jelas selain tekanan yang lebih kuat buat dia yakin bahwa harapan yang digendong bayang-bayang itu benar-benar memberikan dia kekuatan untuk melangkah tanpa ragu. Dia takut amat. Dia takut pada keperitan yang sering mengejar-ngejarnya. Masa berlalu dan dia kekal pegun di sudut terperuk itu menanti bayang-bayang itu hilang pergi. Pergi meninggalkan dia tanpa ada sesuatu yang tertinggal waima hanya secebis kenangan. Dia mahukan itu. Dia takut amat.

32 comments:

Wadi AR said...

jangan takut. saya ada

pepol said...

wow,power!!

Telor Power said...

takut pada kegelapan atau takut pada sendirian.

epilesosis said...

menyuntik, terus terkesan di hati.

moga ketakutan dan kegusaran kamu hilang. dan diganti Tuhan dengan beku kekuatan.

amin.

aniswany said...

takut amat pada siapa atau apa :)

monologtinism said...

bercampur gaul perasaan aku baca ini

reenapple said...

aku sedang alami ini.. =(

Misya Mialen said...

Jangan takut.;) ketakutan akan ajar kita untuk lebih berani kalau kita berjaya atasi hana;)

Camy Alya said...

ku jugaa ^^

ana said...

bayangan itu mungkin simpan segala silam kau. memang takkan hilang.

SaddLone said...

ketakutan jelas terbayang..sampai aku tetuba jadi takut!

Alieza Dayasari said...

kesenian dalam kata-kata2...
kecerdasan lingutistik yang tinggi..

Asyiqin Haulisah said...

itu cuma bayang bayang. bayang bayang sahaja.

aku mahu berada di sisi dia tenangkan dia.

Akulah Pak Lan said...

takut membuat kita mahu melakukan sesuatu yang terbaik

♥ MS ♥ said...

TAKUT hanya pada TUHAN :/

Ayie Abas said...

bahasa org yg banyak membaca nih...hehe3

p/s : panjangnya nama blog hana yg dah diubah ni...

Aween Md Zahir said...

tak mampu halang bayang-bayang.
ia setia, takda yg sepertinya

Aween Md Zahir said...

tak mampu halang bayang-bayang.
ia setia, takda yg sepertinya

APi said...

bayang-bayang itu muncul jika ada chaya yang menyuluh dari belakang..
jika gelap, manakan bayang-bayang itu muncul..
jadi akhirnya tak kira apa pun, bayang-bayang itu tetap ada selagi sirna itu kau perlukan..

ABU said...

apa tu hantu ker apa..

eLL said...

jangan takut pada bayang-bayang...

BonekadalamChermin said...

jangan takut dengan bayang-bayang.



jangan.

twinkle twinkle said...

yang lalu biarkan belalu (:

cEro said...

Takut tak perlu dihalang.
Biarkan ia datang sebagai tanda aras adakah kita bersedia menghadapinya.

Al Kisah said...

alkisah baca pun boleh takut.. hebat mu hana

pembaris said...

ada tepukan di bahu amat membantu kan...

ღKekunangpelangiღ said...

Benda yang baik, tak eloh ditangguh-tangguh.
benda yang buruk, biarkan ia berlalu. :)

EZAN IDMA said...

boleh saya hulur tangan saat bayang tu datang?

ஜ miss klanika ஜ said...

usah takut walau apa jua mendatang . melainkan kau takut pd byg2 sendiri.

Pondok Usang said...

takut itu juga peringatan.. kalau tiada takut diselaputi dosalah manusia... Selamat Menyambut Bulan Rejab... =)

Teenager Housemaid said...

it feels like me... :(

~SaL IjOu~ said...

rasa itu pasti menghimpit~