Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, October 10, 2011

10/10/10

Ketika kecilnya, aku adalah orang yang sering gagal dalam meraih kejayaan sehingga padu dalam fikiran bahwa, untuk melangkah walau setapak kaki di universiti itu adalah mustahil sama sekali. Saat itu, aku cukup percaya; segala yang aku lakukan dan impikan adalah satu dongengan yang tidak mungkin menjadi kenyataan. Angan-angan kosong menjadi sahabat terbaik. Namun, begitulah yang diadunkan olehNya; jika sudah dijalankan ceritanya begini buat aku; maka beginilah jadinya. Apabila berlaku keajaiban yang cukup membanggakan diriku sendiri ini; fikiran aku lekas berubah tanpa toleh bahwa; tiada apa yang mustahil jika kita punya usaha dan yakin. Aku lagi percaya bahawa setiap kejayaan itu bermula dari kegagalan; lambat atau cepat itu sahaja menjawab segala. Allah itu maha adil. DIA adun cantik-cantik segalanya buat kita. Ini adalah harinya genap setahun aku memegang segulung ijazah; gulungan mahal yang meletakkan aku demi masa depan yang panjang. Ya, moga terus ku nikmati ulang tahunnya untuk tahun-tahun mendatang.

41 comments:

eLL said...

congrats, hana.

hidayahjamal said...

nk sambung studyx?

Akulah Pak Lan said...

setiap yang berlaku adalah ketentuanNya, masa depan kita pula adalah takdirNya.

Waqheh said...

Sebenarnya kejayaan manusia bukan terletak pada ijazah. memiliki ijazah atau yg tertinggi bukanlah jaminan utk dapat keja yg baik. sebaliknya utk jadikan kita seorang yg berilmu..

tahniah hanaahmad..

ghost writer said...

sudah tentu ia adalah hari dan momen yang sangat bermakna.agak ralat kalau ianya dilupakan.tidak mungkin.

hanaahmad said...

eLL : ya, terima kasih. :)

hidayahjamal : insyaAllah, jika punya keizinan.

Pak Lan : sudah dicorakkan.

Waqheh : aku setuju yang itu. tapi untuk yang ini aku gambarkan bagi pihak aku di mana impian untuk memasuki U sudah tercapai. dan alhamdulillah dengan tiket itu aku peroleh kerjaan yang cukup memuaskan aku. alhamdulillah. ijazah bukan segalanya yg penting usaha. terima kasih. :)

Iwanski said...

mencorak bintang menjadi kerongsang....

Niena Pengembara Ilahi said...

bulan yg sama :)

noraauliyya said...

Alhamdulillah , Allah da tentukan yang terbaik buat kita .

Juno said...

yayyyyyy.

ORLANDO AHMAD said...

tahniah darling keh3

Fara E's said...

tahniahhh !

nurkaloi said...

setahun daa eah konvo !
tahniah !

Penjiwa Jalanan said...

tahniah, dan semoga aku juga turut termotivasi

~SaL IjOu~ said...

sekalung tahniah buat kamu,Hana~ =)

APi said...

mungkin masanya untuk sebuah kronologi master pula.. =]

delarocha said...

learn how to lose before u learn how to win.

Miscellaneous Smiles said...

tahniah =)

+dieabella+ said...

mase amik scroll speechless+sebak kan....

dill said...

hanna, cantik gamba tu. kenangan melambung mortar. sangat nostalgik.

dill.

yan_n.i.m said...

congratzzz..! :)

Iwanski said...

menantikan jodohmu pula..

pemuzik jalanan said...

setiap kejayaan bermula dari kegagalan. Saya akan ingat tu kakak! :)

*kakak ada org batak awak tu haha

FaizalSulaiman said...

tahniah hana!

noornazuha said...

ucapan tahniah..musim convo btul la skang ni.....

hanaahmad said...

ghost writer : sangat mustahil. paling indah aku rasa.

iwanski : awak nak hadiahkan saya kerongsang? :)

niena : oh ya? tahniah juga buat kamu. :)

noraauliyya : ya, Dia maha segala.

Juno : yayyyy jugak!

ORLANDO AHMAD : terima kasih abam lando. :)

Fara E's : trimas!

nurkaloi : ya, trimas! :)

Penjiwa Jalanan : ya, teruskan hidup kau. aku masih panjang.

SaL IjOu : terima kasih Sal. :)

APi : ya, suatu hati nanti. doakan dipermudahkan segala.

delarocha : yes, i learn from that.

miscellaneous smiles : trimas pijah. :)

+dieabella+ : rasa dia teruja sangat. sebak waktu melangkah kaki ke u. :)

dill : sangat menggamit suasana. rindu zaman belajar. :)

hanaahmad said...

yan_n.i.m : thanks. :)

Iwanski : ya, moga dipercepatkan. bila nak masuk meminang? keh3.

pemuzik jalanan : ya, harus ingat! *haha, kakak rasa macam retis lak. haha.

faizalsulaiman : terima kasih faizal! :)

noornazuha : memang musim. tapi ini tahun lepas punya cerita. :)

AYIE ABAS said...

tahniah hana dah berjaya kemuncak...^__^

Qaseh dalia adelia said...

aturanNYA sungguh cantik bukan ?

syafiqakarim said...

tahniah.
masih jauh lg utk iqa

pembaris said...

ijazah saya tak bergulung.takpernah lagi dengar orang gulung cd

~Nana 귀여운~ said...

da setaon yer..tahnia ye shayang hanaahmad :)

miratun madihah said...

masih belum terlambat nak ucap tahniah :)

Wah bestnya dah grad :)

tieykah said...

babe,aku rindu sama kamu

hanaahmad said...

AYIE ABAS : terima kasih ayie. :)

Qaseh dalia adelia : ya, cantik sekali. moga terus dicantikkan. :)

syafiqkarim : bakal menyusul kemudian. biar lambat asal selamat.

pembaris : kau main cd kah?

Nana : terima kasih nana! :)

miratun madihah : terima kasih. best tapi lagi best zaman belajar. :)

tieykah : aku rindu juga. study ok? :)

ade2mama said...

sme la kite heheh..igtkn mase dewpan da gelap da..so..jgn pk pringkat sekolah tu segala2 nye..sbb skrg spm da xlaku da kn hehehe..

ctk said...

jangan pernah putus asa untuk dapatkan kejayaan..klau kita xubah, spe lg nk tlg ubahkan kita..hehe

Kepal Man said...

kongratulasi sahabat =)

shandye. said...

oh. maaf lama tidak singgah.
aku titipkan sekalung tahniah buatmu wahai sahabat.

cemburu, ya. gembira pun ya.

hehe.

EZAN IDMA said...

tahniah. :) lakukan yg terbaik dlm hidup kamu

nub said...

oh ladang upm.

tahniah