Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Sunday, July 10, 2011

Riak

Paru-paru kita menyedut udara yang sama.
Tapi sayang, kau riak umpama berada di syurga sana.

33 comments:

delarocha said...

kelebihan diri boleh menyebabkan seseorang itu riak dan merasakan yang selainnya tidak setaraf dengannya.

Encik Psychopath said...

awk sedut oksigen. saya sedut nitrogen. lain.

dayya said...

:) ah, udara dia mungkin berwarna ungu.

hanaahmad said...

delarocha : itu yang paling menjengkelkan.

encik psycopath : awak ni patutla tak sihat.

dayya : boleh jadi hitam? :)

Far8 budak baik said...

nape nak kene
sedih je..
hahaha =p

hanaahmad said...

far8 : apo yg sedih?

muhamad hanif said...

Err, rambut sama hitam..hati lain-lain..







bole ke ?

Jerry Ghazali said...

pantun dua kerat tu..

AkuMuzikFilem said...

input yang sama, tapi rasa hati berbeza

Akulah Pak Lan said...

Paru-paru kita menyedut udara yang sama.
Tolong jangan kentut sewaktu duduk dalam aircond

Fauzan Zain said...

mungkin mereka rasa..mereka hirup udara lebih dari orang lain..

jeBateja said...

Woooo...kita mmg kadang2 lupa diri...kan..kan...lupa sape kita ni....uhukz...

twinkle twinkle said...

ahha menarik ayat ni

h a i z am said...

dalam sguh maknenye!!! terbaik!

JONY AL BUAYAK said...

kita hidup di bawah matahari yang sama, bercinta bertemankan bulan yang sama, jadi mengapa perlu riak? hehheehe

p/s: riak syirik kecil, nau'zubillah min zaalik

hanaahmad said...

muhamad hanif : bole bro. :)

jerry : pantun tanpa ritma.

akumuzikfilem : boleh jadi juga bukan? :)

paklan : haha. awat hang loqlaq sgt ni? ekekke.

fauzan : tak. mungkin depa rasa depa itu terlebih sempurna dari orang lain.

jebateja : manusia takkan lari dari lupa. bukan setakat Melayu.

twinkle2 : :)

haizam : deep purle? hehe.

jony al buayak : oh abe jony, tergoda sungguh aku dengan kata2mu ini. nasib baiklah kau ni buayak. wakakak

tieykah said...

Manusia tertanam sifat egois jauh dalam diri.

Dan Iman adalah pemangkin bagi tangkisan egois itu

:)

hanaahmad said...

tieykah : itu kalau mereka punya iman yang teguh. ah, manusia tetap manusia. mari kita sama2 buang itu riak. :)

Far8 budak baik said...

mmg tak pandai
nk update ehh..
hahahaha a=p

Bashtiah said...

Suka kata2 ni. Pedas, dan tepat.

hanaahmad said...

far8 : kau tersalah masuk channel ke budak kecik? aiyo. gelabah tak tentu pasal. hahha

bashtiah : menusuk?

Miscellaneous Smiles said...

org y riak nihh..pang sedass..baru tau

heeheee

Kapten Atok said...

letihnya hr ahad neh (tgh cr idea nak komen tp x muncul2)

izzad b* said...

nice! :)

APi said...

berbeza..
dia beli oksigen bersih..
kita sedut oksigen tercampur gas lain..

RepublicAku said...

aku tak nampak ...gelapnya....keh3

RepublicAku said...

laaa...tiba2 cerah pulak...adoi...

Niena Pengembara Ilahi said...

kte juga punyai mata yg sama.. :D

Bashtiah said...

haah betul. menusuk direct habis... sangat tepatlah kata2 ni.

ghost writer said...

aku cuma mau kata kalau itu hak dia untuk riak..hak kita melepaskan keriakkan..udara kita sama,tapi mungkin cara kita 'bernafas' tak sama.

hanaahmad said...

pijah : jom pang! ngeee..

kapten atok : ke ko tak faham? :)

izzad : dari hati. :)

api : sumbernya masih yang sama bukan? :)

republicaku : er???

niena : iya, itu pasti.

bashtiah : :)

gw : boleh jadi juga. :)

Mira R. said...

riak dan takabur-- huh, sangat dibenci dan jelek.

~Kisah Hati~ said...

riak seolah dia saja yg bahagia... dia saja yg indah... aku muak~