Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, July 8, 2011

Budak kecil besar

Budak kecil besar yang kuat membuli hati dan nurani achu dia. Kejam tahu?

Waktu kecil.


Achu rock : Umai rindu achu tak?
Umai kecil : Umai taknak cakap.
Achu rock : Kenapa taknak cakap? Nanti achu balik, achu bawak jalan-jalan, makan mcd dan pergi taman ok?
Umai kecil : Bila achu nak balik? Umai takde kawan.
Achu rock : Nanti achu balik kita main wrestling sama-sama ok?
Umai kecil : Ok. sayang achu.

Waktu besar.

Achu rock : Umai rindu achu tak?
Umai besar : Tak.
Achu rock : Sampai hati tak rindu achu. :(
Umai besar : (tiada suara dan senyap)
Achu rock : Umai oh umai.
Opah rugged : Umai lari dah. Dia taknak cakap.
Achu rock : Kenapa umai taknak cakap dengan achu?
Opah rugged : Kenapa umai taknak cakap dengan achu? (bertanya kepada si umai)
Umai besar : Achu jahat! (Dari kejauhan)
Opah rugged : Tak baik cakap achu macam tu. Apa yang achu buat sampai umai cakap achu jahat?
Achu rock : Merajuklah macam ni. Cakap kat dia, nanti achu balik takmau bawa jalan-jalan, makan mcd dan pergi taman.
Umai besar : Biarlah. Mama ada. Dia cakap dia nak bawak.
Achu rock : Okla mak. Nanti na hello-hello lagi. Assalammualaikum. (berkecil hati)

Dia dah besar. Makin besar makin membuli hati aku. Mentang-mentang dah masuk sekolah. Dah ramai kawan. Aku dibuang bagai kain buruk yang dibuat kain basahan. Merajuk ah cenggini.

39 comments:

Akulah Pak Lan said...

peace!!!...war!!! haha

mana menghilang?

hanaahmad said...

paklan : ado. saja merehatkan diri dari sini. :)

bujal X said...

alololo cian achu rock~~

tieykah said...

die da tak sayang acu la tuh!:p

hanaahmad said...

bujal X : sian gler. aiyo.

tieykah : sampai hati awak. :(

Miscellaneous Smiles said...

hahahaa..achuu

*padan muka~
bila dah besar mmg suka lupa lupa dah..=D

niena shopping2u said...

erm.. bz ke skang ni :D

harini hari Jumaat.. jom thought Friday

http://www.my-shopping2u.com/2011/07/thought-friday.html

hanaahmad said...

pijah : wakakak...takmau kawan pijah! :(

niena : menyibukkan diri je skg ni. hehe. jom. :)

JONY AL BUAYAK said...

alolololllolo jangan la majok3... meh gua pujuk meh

niena shopping2u said...

dipersilakan :D

hanaahmad said...

jony : belanja gua icecream br. :p

azam said...

salam singgah kenalan.... :)

follow²...

hanaahmad said...

niena : trimas. :)

azam : terima kasih. :)

JONY AL BUAYAK said...

jom, gua blanje Lu makan pisang orang sedekah kat masjid, sambil dengar khutbah bleh lunch hehehe

hanaahmad said...

jony : ok, pastikan lu berkain pelekat. pakai jeans gua tak layan ok? ekekekek.

bact. said...

umai.. umai

u rok la bebeh..
hahhaha

JONY AL BUAYAK said...

nanti gua beli kain pelikat hahhaha

hanaahmad said...

bact. : umai ke aku yang rock? ah. aku benci kau! haha

jony : ala der...lu xde kain pelikat ke selama ni? tak sexy ah kau ni! haha

muhamad hanif said...

kau dah tua kot..

dia takot tengok muka kau tuu...



gunala safi rania gold ..AHAHHAHAHAHAHA

EZAN IDMA said...

budak2 skrg mmg cmtu. mase kecik je mnje gn kite. smela cm ank buah sy. hehe

APi said...

alololor..
cian achu..
achu bawak kite je la pegi mcd n jalan2.. =)

pembaris said...

umur umai 5 tahun..??

rafiq said...

die rindu sebenarnye. bile dh besa ni die mlu nk terus terang..kekeke

pemuzik jalanan said...

alolo orang tua meh peluk meh.
takpa takpa iteww an adaa.
hikhik

cik ciput said...

budak2, bukan dia tahu apa yang dia cakap tu buat kita kecik hati..tulus sungguh..

*sabo ye cik hana.. =)

Kapten Atok said...

hahaha. pasrah lah

Khry Hnry said...

people is change...

ghost writer said...

biarkan dia dulu mengecapi saat-saat indahnya bersama kawan baru..nanti semakin besar dia akan semakin rindu..

Akulah Pak Lan said...

rehat ka buat lemak?

hanaahmad said...

muhamad hanif : mak aku lg tua kot. relaks je dia? haha. die saje la ngade. ekeke.

ezan idma : die sje je. bile jumpa ngade lebih. ekeke.

api : jom! :)

pembaris : umai now umur baru masuk 4thn. :)

rafiq : betul! dia rindu. bila jumpa ngade betul jdnye! ekeke.

pemuzik jalanan : kamu lagi ngade. meh sini nak peluk. eekkeke.

cik ciput : tau je. hehe. die saje ngade2. ekeke

kapten : redha hbs. haha

kjry hnry : yes, human being.

phan : dia rindu sebenarnya tu.

paklan : tak sempat nak buat apatah lagi ternak paklan. haha

cEro said...

gyahahaha, merajuk dengan budak kecik..ape kes??
hahah

dreary dreamx said...

aku juga selalu merajuk dengan anak2 sedara . mentang2 acu je x kawen lagi . *muncung

hanaahmad said...

cEro : aku pun nak gak mintak dimanja. wakakaka.

amiey : tau xpe weh. aku selalu je merajuk. pastu mintak pujuk. bila kena pujuk rasa happy gila. hahahha

NorSyazwanie a.k.a Maksu Awet Muda said...

olololo...chumeylnye.kcik2 dh pndi snap2 ngn gye...:D

dayya said...

alololo. cian acu dia. haha. comey jep

~Kisah Hati~ said...

sian acu... kekeke.. :P

Far8 budak baik said...

x payah nk merajuk sangat lah kn..
nmpk sgt dy tak syg kau dahh..
hahahaha =p

memoriusang said...

Dia tengah seronok dgn zaman kecilnya. Mungkin dewasa sedikit nanti dia akan cari kamu semula..berkongsi rasa mungkin.

Lea Isnawi said...

hehehe, budak2 sekrang dh makin pandai merajuk