Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, June 30, 2011

Makhluk asing

Makhluk asing dari google.

Tiap kali aku turun dari rumah di tingkat lima ini, pasti ada saja mata-mata asing yang memandang umpama aku ini Maria Ozawa yang jalan berbogel. Saat itu juga, deruan darah aku berdegup laju, bukan tanda ghairah tetapi kerana menahan marah. Tiap kali mata galak itu memandang juga aku tanpa belas menjeling penuh jelik. Huh, ke mana-mana saja aku pergi, serasanya seolah-olah aku seperti menumpang bernafas di negara orang. Masih ingat lagi sewaktu aku menetap di Damansara, mereka-mereka di sana aku gelarkan sebagai orang-orangan yang tidak pernah melihat manusia berjantina perempuan. Dengan mata yang terjojol, melirik dan merenung gaya Shah Rukh Khan, huh, mahu saja aku cungkil biji mata makhluk asing itu. Bernafas di negara sendiri tetapi rasa selamat itu tak pernah lekat. Mendengar cerita mak, dahulu katanya, jika berjalan keseorangan di siang hari pun tiada siapa mahu ganggu. Tapi kala ini? Jalan pagi-pagi pun boleh jadi nyawa atau dara tinggal di hujung tanduk.
Boleh jadi nyawa atau dara kita habis terusik begitu saja pada orang-orangan asing yang tidak pernah melihat perempuan ini. Tapi, tak perlu kata orang asing, orang-orangan sebangsa dan seIslam pun boleh jadi hilang pertimbangan akal jika syaitan itu datang menggoda tak mengira mat lebai atau mat clubbing. Untuk Hawa, bukan sekadar jaga diri, maruah tu junjung tinggi-tinggi dan bukan letak dekat kaki.

42 comments:

Akulah Pak Lan said...

Lelaki tak tengok perempuan adalah gay @ nyah..sekian

hanaahmad said...

paklan : weh, ni tgk mcm nak rogol dowh...nak2 makhluk asing ni. mcm tak pernah tgk pompuan. grrrr.

niena shopping2u said...

erm.. bru blh, sekejap ok.. sekajap tak.. sy pkai google chrome, mozilla pn try jga.blogspot mmg tgh bermasalah skrg,

sy kt sni pn cmtu, sgt tak selesa bla dipandang begitu. mcm nk telan org jer

hanaahmad said...

niena : tula pasal, menakutkan kan. :)

tieykah said...

hahaha!

culik makhluk asing tu.cmpak dlm lubang toilet.wa~

Liyana Zahim said...

Pahni kai kaen tlkung kuar.. Hahaha~

Akulah Pak Lan said...

mungkin makhluk asing itu menawan mcm selena gomez? (ok aku puji seminit)

Raihana Izzati said...

Awak jalan dengan saya lah awak. saya tough.orang takut.hee..

Jangan kerap sangat jalan alone.

delarocha said...

lepas ni eloklah jalan berteman. lebih selamat.

pembaris said...

Masa kat melaka dulu dok jeling2 perempuan seksi pakai mini skirt kat side mirror.tiba2 ada pakcik tepuk bahu.

"tengok direct saja.kalau macam tu punya pakai,pak haji baru balik mekah pun tak tahan..."

hidayahjamal said...

pelik jugak bila org asek tgk kita dari atas ke bwh...seram kalo pikir lama ntah apa yg jadi karang

Kepala Manchiss said...

cakap kat dia. kau bukan hana tajima...keh keh

A retarded kitty said...

pakai hijab, skirt hatta bikini sekali pun, nafsu lelaki terhadap perempuan

never end

Belbel said...

scary la laki tgk pompuan cam nk terkam.. eeeeee..

Benrauf said...

orang kita pun pemurah sgt bersedakah kat makhluk asing tu. senang sangat dibawa kehulu hilir. murah macam sale. sebab tu makhluk asing tu pendang rendah kat bangsa kita.

Benrauf said...

abaikan typo yg belambak2 tu. ngatuk la.

hanaahmad said...

tieykah : nak culik pun tak sanggup. hahah

liyana zahim : haha, aku kuar bukan sexy pun. dah cukup cam jantan gaya aku. ekekek

paklan : kau puji mamat nepal tu ke? ekekke.

raihana izzati : syg, takkan nak pergi keja pun kena berteman. ekek. ok, awak mmg tough. haha.

delarocha : nak kena ada bodygurad ke walau nak pergi keja je? hehe

hanaahmad said...

pembaris : tapi, aku mana pakai mini skirt weh. haha

dayah : tau xpe. sgt menakutkan.

kepala manchis : takut dia tak faham jeh. haha

a retarded kitty : tau xpe.

belbel : aku sejuta kali seram. haha.

benrauf : hahaha. aku taktau la. nak kata aku pakai sexy, idokla plak.

Kapten Atok said...

diorang kegersangan sangat2 tu
pakai bra n panties besi siap2. jgn lupa kunci atau guna kunci kod

hanaahmad said...

kapten atok : kau ade jual tak bra n panties besi? ekeke

Mehmed - said...

perempuan melayu, comel.dia kata kan? heheh! lepas ni tolong bawa payung ok. Ahaks!

rafiq said...

takkan la pakai molek2 tutup surat semua pndang macam tu lagi kot?

Amiey White said...

jujur aku terasa macam aku jual badan . macam bogel bila lalu di depan orang2 minyak tu grrrr

APi said...

orang lain yang menyeksa, orang lain yang terseksa..
hmm

Fitrihadi said...

uihhh hati-hatilah ye.. kengkadang diorang tu bukan betul sangat...

far byieb said...

makhluk asing yang lupa negara asal..gataii noh!

Jerry Ghazali said...

dua bulan lepas aku tinggal kat Damansara, adalah lebih dua tahun tinggal kat sana. aku fikir Damansara tempat paling aman dan kurang orang asing khususnya awang hitam atau Negro. sekarang aku tinggal kat Sunway, banyak pulak Negro kat sini. tak selesa.

niena shopping2u said...

http://www.my-shopping2u.com/2011/07/cinta-yang-tiada-penghujungnya.html

singgah sini :)

hanaahmad said...

mehmed : bawak payung dan spray lada kan? hahahah

rafiq : kan, dah cakap depa ni semua xpernah tgk pompuan. ekekek

amiey white : tau xpe weh...ntah bdn aku yg menggelebeh ni pun depa terliur hape?

api : terseksa sgt.

JARI YANG TERBARAI said...

jaga diri baik-baik... gua zaman lepas skolah dulu penah gaduh ngan orang asing pasal berebut naik bas... kebetulan waktu tu gua ngah bawak besi absorber dalam beg... nasib baik gua tak hentak sorang2 ngan besi, cukup dengan tempikan hehehehhe

JARI YANG TERBARAI said...

owh, lagi satu... 2-3 hari lepas gua hambat orang asing ngan penyabit pasal mencurigakan nak masuk rumah gua... gua risau keselamatan mak bapak gua yg uzur dari keselamatan diri gua sendiri... bagi alasan nak jual barang, madefaker laaa diorang ni tiba2 bukak pintu nak masuk rumah la, tepon kawan la!!! gua habat je sabit depan muka, senang...

hanaahmad said...

fitrihadi : sangat tak betul oh!

far byieb : tau xpe..tak sedar diri betul. aiyo.

jerry ghazali : dkt area mutiara dgn floral sana ramai gagak hitam oh. hahaha

niena : yeah, will do. :)

jari yang terabai : weh, gila hina perangai makhluk asing tu. husyh..untung mak lu dpt anak protective mcm hang.

ghost writer said...

ouh kekasih gelapku...kenapa aku tidak ada di sana ketika itu..mungkin aku boleh bantu kamu menyatakan kejengkelan kamu hana. :)

apakah aku jugak dikira menumpang di negara orang?hihi...

hey hana..mereka menyenangi kehadiran kamu.

a.samad jaafar said...

iskkk.. tp ramai jugak yang dengan 'ikhlasnya' menyerahkan daranya atas nama kekasih.. errr.. silap ke aku ???

unieMARKS :) said...

huhuu , taw takpaa ! tapi kan hari tuh unie ada mintak kat sorg tuh tlg startkan motor yg tak boleh start . huhuhu . takut gak tapi terpaksa :P

cEro said...

pd korg perempuan, sila laa berjaga2..
selalu aku dgr kata org, "zaman skang ni kita kena takut orang dari hantu.."

kdg2, terasa menumpang di atas bumi sendiri...

hanaahmad said...

Ophan Bunjos : kau kembali semua lelakiku. tula, alangkah indah kau berada di sini. kau tidak menumpang Phan. kau kan warganegara. :)

a.samad jaafar : tu lagi aku pelik. huhu.

unie : tula. terpaksa memberanikan diri kan.

cEro : tau xpe. kadang2 berhati2 pun, terkena juga. aiyo. :(

memoriusang said...

malaysia nih dh penuh dgn org aisng. Setiap kali keluar jalan rasa mcm kat luar negara pun ada. Kat africa! Haha

hanaahmad said...

@memori usang : tau xpe. rasa mcm kita bekerja kat negara org kan. haha

dayya dayyanna said...

anda howt! wow. hehe

vampire's lovex said...

aku pon suka usha pakwe2 skolah dulu pakai kain pelikat nsem kan? ahhaha...

xpe,dalam masjid tu ada ramai lagi hehe

Miscellaneous Smiles said...

retiss..hahaa~~