Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, June 9, 2011

Angin


Angin itu hembusan sayu, lemah dan rapuh.
Angin itu abstrak, tak bertulang dan halus.
Angin itu rasa, jiwa dan melodi.
Angin itu lalu, bawa rindu, bawa pesan.
Angin,
Selubung jiwaku, penuhi rasaku.
Jadilah pengirim,
katakan pada dunia,
hidup ini bukan untuk mati.

22 comments:

wachak said...

Badan banyak angin pergi berurut
Perut banyak angin minum air halia
Tapi jgn buang angin merata rata ..
Bleh hilang kawan der ... ha33

Zoelisme said...

Aku sukalah entri ni.
Teringat pulak kat lagu Angin-Dewa19.

rafiq said...

kalau tk jadi juga,,,
baru lh masuk angin keluar asap..

hanaahmad said...

wachak : part buang angin tu mslh bg aku. seksa dowh thn. tp alhamdulillah aku blum lps lg depan kwn apatah lg buah hati. haha.

zoelisme : aku juga suka lagu itu. :)

hanaahmad said...

rafiq : melepas..haha

Keri Henry said...

Angin itu kadang-kadang ada baunya...

hanaahmad said...

heri : sangat berbau tahu?

Pijahh' de-Arr said...

aku suka ayt kau

"hidup ini bukan utk mati"

=D

cikpepel said...

berjaya kuarkan angin best woo..haha

bujal X said...

angin itu~~kadang2 baunya amat puaka~cewah~~

Gayahspears said...

alangkah bestnyer jadi angin >_<

cik azeya said...

bukan ke hidup ini memang untuk mati? huhu

perondajaketbiru74 said...

angin malam...

Akulah Pak Lan said...

jangan angin merata

JARI YANG TERBARAI said...

gua dah lama tak naik angin, takot efek kat muka, kulit jadi kedut kedut hehehe

hanaahmad said...

pijah : aku suka juga.

cik pepel : gila tak besh? haha

bujal x : haha. aku gelak besar.

hanaahmad said...

gayah : kan...meliuk lentok ke sana sini. tenang.

cik azeya : rumit tu cik azeya, mmg hidup untuk ke akhirat. tapi apa yang aku cuba sampaikan berbeda. maksudnya, hidup perlu sentiasa hidup, berusaha untuk berjaya. kalau kita diam, bermakna kita mati. mati tanpa cita-cita, tanpa angan2. :)

perondajaket biru : aku dah jemu dengan angin malam.

hanaahmad said...

pak lan : banyak maksud tu. haha.

jari yang terabai : phew, tahan angin tu. aku pun takut kedut awal. haha

Kepala Manchiss said...

ni yang gua hangin neh..kahkah

hanaahmad said...

kepala manchis : apa lagi, buangla angin tuh. ahhhaha

EZAN IDMA said...

angin kadg2 jahat.

ghost writer said...

hidup ini cuma harus dipertahankan untuk mati yang lebih baik..