Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, June 9, 2011

Susah


Kesukaran dalam hidup itu mungkin mengajar ilmu yang paling mahal. Tapi, tanpa lelah, kita belum mengerti apa-apa tentang susah, payah dan peritnya dugaan. Serasanya dalam banyak-banyak aktviti kesenian, yang ini paling lelah buat aku. Dengan mengambil masa yang lama, bermakna ia mencuri waktu dan memendekkan tempoh tamat. Susahnya! Aku sudah sampai saat terakhir untuk berputus asa. Iya, kali ini ia benar-benar buat aku patah balik.
Saat terlihat kehebatan mereka-mereka yang lain dalam kegilaan yang aku kagumi dan dambakan, aku jadi iri serta bersedih hati. Ingin saja aku teriak,
'AKU MAHU JADI SEPERTI MEREKA,!!!"

26 comments:

bujal X said...

kenapa susah susah?

hanaahmad said...

bujal : sebab tak boleh senang-senang.

Pijahh' de-Arr said...

berusahalah unt jadi apa yg dinginkan..=)

FaizalSulaiman said...

susah baru menghadapi kehidupan, kan?

Kepala Manchiss said...

susah nak buang angin? keh keh

Inspirationalefeks said...

senangkan kesusahan dan biasakan diri dengan kesusahan sebelum kesenangan seperti berjalan di hutan yang kosong.. langkah terasa berat

hanaahmad said...

pijah : inilah yang aku cuba buat. tapi susah!

faizal : iya, susah itu bru hidup.

kepala manchis : haha. kau sama macam kawan aku. ade ke buang angin. haha.

inspirationalefeks : lelah aku mendengarnya.

delarocha said...

merasa kecewa sebelum bahagia,

kalah sebelum menang,

be strong :-)

hanaahmad said...

delarocha : ya. aku pasti kuat!

Zoelisme said...

Jangan putus aso warih..
Wuahaha!

hanaahmad said...

zoelisme : warih tu apaan sih?

alif haris said...

bersusah2 dulu bersenang2 kemudian ye tak :)

hanaahmad said...

alif : betul la tu. heheh

Pijahh' de-Arr said...

cuba lagi

hanaahmad said...

pijah : lelah dibuatnya deh.

JARI YANG TERBARAI said...

"kenapa susah susah?
sebab tak boleh senang-senang"

dalam hidup ni yang senang kalau nak susah je...

ghost writer said...

mungkin usaha kena lebih keras dari sebelumnya..

cEro said...

apa kata ko jadikan mengejar impian tu satu tanggungjawab..
sbb ko mcam lebih berdedikasi dgn tanggungjawab dr impian sendiri..

pembaris said...

mencari ilmu jugak mahal...

dayya dayyanna said...

cuba pandang tapak tangan, sebanyak mana ia sudah usaha dan sebanyak mana usaha-usaha itu yang kita ingat. Jangan pernah lelah.

kalau mahu lukisan cantik, maka jangan takut bermain dengan warna. biar sampai kecut bermain air, biar habis keras warna di jari, biar sampai kebas tetikus tirodok. buat apa sahaja asal hasilnya ada.

kalau mahu menulis dengan baik, maka jangan takut berangan. jangan pernah lupa membaca, jangan pernah lelah mengkaji. jangan berhenti berfikir, jangan malas menulis.

jangan batasi angan, jenis bacaan, tajuk kajian, bidang fikiran juga genre tulisan.

Bila mahu menulis maka tulislah dengan bebas.

Seni sentiasa bebas. seni adalah sebuah dunia.

hanaahmad said...

jari yang terabai : aku mahu susah, supaya aku tahu cara untuk senang.

GW : mungkin belum cukup keras bukan?

cEro : iya, mungkin itu juga satu jalan.

hanaahmad said...

pembaris : cukup mahal dan lelah buat aku.

dayya : aku suka kau. kagum. ajarin aku.

ghost writer said...

belum....tapi percubaan itu sudah ada.

Gayahspears said...

susah itu pasti ada jalan penyelesaianya...
kamo boleh Hana Ahmad >_<

shopping2u said...

nice..erm,suka blog ni.. gya penulisan matang :)
nwat singgah & terus follow..

hanaahmad said...

Phan : lelah sudah mencubanya.

gayah : insyaAllah. thnx ya. :)

shopping2u : terima kasih. :)