Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, April 27, 2011

Marry me Bieber!

Ini cerita agak basi, tapi peduli apa, aku punya suka lah!

Baby, baby, baby oh...Tak boleh blah. Kau pergi konsert Justin Beber? (Memang sengaja disalah-ejakan)
Aku jadi volunteer la.
Eleh, taknak mengaku. Malu la tu.
Tak percaya sudah.
Volunteer apa pergi konsert?
Aku bawak 19 anak pelarian Myanmar under Yayasan Chow Kit.
Kenal ke bebudak tu dengan si bibir?
Kenal la kot, siap nyanyi-nyanyi.
Tapi ko memang minat kan?
Shut up! &@^#%)!&^#

Cis! Nampak macam lawak la kan bila aku pergi konsert budak kecik ni.
Memang tebal muka bila diperli dengan sinis apatah lagi 'budak rambut perang' itu menjadi bahan cacian dan kejian jejaka-jejaka perkasa dan sebilangan gadis-gadis yang tidak suka bermain dengan 'anak ikan'.
Ini bukti. Tengok baju aku ade tulis Marry Me Bieber tak? Takde kan? Walaupun dari belakang jela kan. *Abaikan pose yang agak pelik di situ. Itu memang semulajadi.

Aku? Serasanya aku tidak punya rasa benci tanpa sebab dengan anak kecil rambut perang ini. Namun, tidak pula menjadi gila sefanatik peminatnya yang rata-rata masih di bangku sekolah menjerit pekik terlolong-lolong dengan baju 'marry me Bieber'. Kasihan budak-budak ni. Padahal sekilas pun Bieber tak tengok mereka. Haha, gelak syaiton.
Aku? Hanya suka sebahagian lagunya, boleh dengar di telinga tapi masih belum sampai tahap ia perlu dihafal. Maknanya, biasa-biasa sahaja.
Sudah-sudahlah bahan aku. Aku pergi jadi volunteer, sesen pun tak keluar duit untuk si Bieber tu melainkan RM1 beli air tepi Stadium Negara setelah penat membawa anak-anak pelarian tu pusing cari bas. Tak letih jaga budak, tapi letih berasak-asak dengan bebudak yang maha ramai!

15 comments:

ghost writer said...

aku tak bahankan hana pon...hihi

hey lagu dia saja yang meniti di bibir tapi bukan di hati..

hanaahmad said...

Phan : haha, bukan bercerita perihal kamu tetapi perihal rakan2 yang nakal di kantor. hehe. yes, lagu di saja tapi bukan di hati. di hati tetap The Beatles. hehe

Ched said...

never say never~
:)

hanaahmad said...

ched : lagu tu aku suka sebab ade Jaden Smith! haha

Raihana Izzati said...

eleh.

minat lettew~



(aku masih mode merajuk.perlukan penyepak.lulz)

hanaahmad said...

raihana :

eleh.
jeles letter~
(aku masih mode blur. perlukan penyanyi iaitu Justin Bibir. lulz)

Rozami said...

maybe
lepas ni ko gila sama dia
yalah.. dah tgk live
mana tau hati terbuka

aku doakan hati ko terbukalah.. haha

Far8 budak baik said...

kira minat lah tu..
aku dgr selalu..
sampai ter-hafal siap..
cool je hahaha

Encik Psychopath said...

padahal, never say never. sudahlah. tgk bibir pun taw walaupun tak nampak.

hidayahjamal said...

bnda ni pengalaman :) kita nk jumpa time tghri ntuk pesta buku ni lehx?

Inspirationalefeks said...

ahhahahahahahahahahahaha kalau ak inspirationalefeks, ada orang kenal ? hahhaaa

hanaahmad said...

rozami : hahaha. siap berdoa bagai.

far8 : haha. aku tak cakap pun tak minat cuma tak fanatik jeh. haha

encik psychopath : sudahlah kau. hahaha.

hidayahjamal : jom! boleh saje. hana mmg lepak sne nnt.

inspirationalefeks : hahahahaha. kau spe? lalaalalla~

cEro said...

eleh eleh eleh..
deep down ko minat bibir gak kan???
(hahah gurau..ejaan sengaja disalahkan)

AkuMuzikFilem said...

haha dalam benci masih suka. mulut kata benci, hati kata mau. kahkah

hanaahmad said...

cEro : hahahhaha....cis! kau pun sama! (minat la jugak, tapi bukan fanatik okay!)

akumuzikfilem : dalam hati tetap The Beatles. hahaha