Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, January 6, 2011

Si manis


Benda manis bukan kegemaran aku. Aku tak berapa suka makanan manis-manis. Contoh makanan manis-manis termasuklah coklat, kuih-kuih manis, teh ais (tergolong sekali la walaupun ia minuman). Bila makan benda manis-manis, secara automatik gigi aku yang tak berapa nak cantik aturannya ini terasa sakit. Dan lebih sakit bila kenal dengan lelaki bermulut manis. Aku rasa macam nak kena kencing manis. Kalau sekadar nak kasi aku penyakit, tolong jangan nak manis-manis sangat boleh tak? Aku taknak mati muda disebabkan segala penyakit manis yang ada. Kalau nak sama-sama sehidup semati aku rela dimaniskan. Tapi, tolong jangan manis di tahun pertama, bila dah berkedut kau senang hati cari benda manis lain, madu.

13 comments:

iwan_dextrous said...

double meaning tu..hihih

Dextrous cyber life

hanaahmad said...

iwan : memang sengaja didouble meaningkan. haha

Dim Benihana said...

nice...

hanaahmad said...

dim : thnx :)

cEro said...

ko pernah kata aku mulut manis...
aku termasuk dlm lingkungan org yg ko tgh kutuk ni ke???
*sigh*

cikpepel said...

madu adalah sangat manis :P

hanaahmad said...

cEro : oppss..aku tak kutuk okay. org yang aku kutuk ini adalah org yang memaniskan hati aku kemudiaannya meninggalkan aku dgn penyakit sampai aku sakit hati. ko faham kan? hehe.
@cik pepel : awk suka madu? aku tak suka. haha

padin said...

aku tak suka makanan yang patut pedas, masin jadik manis.. memang takkan sentuh derr.

hanaahmad said...

@padin : haha. sama2. org peghok kan suka mkn pedas2 yop. haha

JR Shoppe said...

ada org kata madu manis....tapi bermadu?

Sophie Al-yahya said...

fuiyohhh! semuanya manis.

madu.hurm.bahaya skrg ni madu-maduan.
baru keluar berita isteri kedua tetak isteri pertama sbb cemburu.

hanaahmad said...

shoppe : bermadu langsung pahit.
siphie al yahya : sgt manis. tula. tu bukan bahagia tapi bahaya.

niena shopping2u said...

maksud yg mendalam ni.. msti ada org nk ngurat pakai ayat manis kn