Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, July 30, 2012

Surga dunia.

                                                                                                                                  Sumber gambar : Helmy Samad
                                                                   
 
Orang boleh habiskan RM200 untuk jadi bodoh, 
Tapi saya? Habiskan RM200 untuk buku sahaja. 
- A. Samad Said
Buku.
Ini antara surga dunia yang bikin aku tempang kata-kata dan leka segala.
Ia sudah cukup mematikan rasa sendirian selain menguntumkan bunga bahagia. 

21 comments:

onie said...

buku itu peneman kita dikala kesunyian :)

ana said...

pergi kino bawak rm200..pulang dengan baki rm10 pun sebab nak beli koin lrt.

pulang bawak surga ditangan:)

Nissa Jefry said...

A.samad said :) buku . itu kehidupan dia .

pepol said...

aku pon da stat mengumpul buku skrg ni,hehehe

APi said...

ilmu takkan pernah habis..

yong propaghandi said...

hehe.. baru tgok gmbr nih kt fb. kagum.

cimöt said...

aku setuju sgt quote tu! sbab aku tak pernah syg kalo duit aku habes kt buku..

EL MARIACHI said...

ku jamah ilmu buku dan cerita...dan aku kenali warna dunia...

reenapple said...

aku suka ini.!!! ^_^

Päk Läng said...

mungkin tempoh membujang aku akan lebih lama kalau aku tak kawal nafsu membeli buku pada setiap bulan selepas gaji

Al Kisah said...

pergh kalau laa byk ni buku kat rumah dia.. memang salute ar.. alkisah baca blog je.. huhuu

hani said...

buku ubat penenang paling hebat!

Cikgu Ma said...

tak mampu tenggelam dengan bacaan lg...minat itu kian pudar..

the malay male said...

ulat buku mmg mcm tu

ghost writer said...

cuba lah percaya yang buku lebih jujur.

♥Miss Yaanaako♥ said...

kita sama :) ulat buku.

Juno said...

Aku terfikir betapa sedihnya mereka yang buta huruf jika diperlihatkan gambar ini.

pembaris said...

buku bank sekarang dah macam collectors item

mega senja said...

salam
beli buku, baca buku, satu dunia boleh diterokai...

cEro said...

Aku masih lagi berusaha memupuk minat membaca...
Susah! Tambahan bila dah tua ni..heheh

Leeza dayasari [santai leeza] said...

a samad sain lain org nya....
penuh buku hidupnya.