Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, July 20, 2012

Konversasi jujur.

'Kau masih bersendiri?'

Senyum.

'Ya, masih sejak dua tahun lalu kalich, atau lebih, atau, ah terlalu lama hingga aku lupa segala,'

Senyum lagi.

'Tiada siapa mendekat?'

'Ada,'

'Terus?'

'Tiada yang jujur,'

Terus senyum.

'Mustahil semuanya penipu,?'

'Tak mustahil,'

'Langsung, kau terus begini?  Menafikan rasa atau kau sudah hilang percaya?'

'Hilang percaya hingga aku takut dengan perasaan sendiri,'

'Kau menzalimi diri sendiri,'

Senyum. 


37 comments:

Misya Mialen said...

Insyallah, sy doakan hana dpt jodoh yg baik nnt.;)

pepol said...

should move on??

ghost writer said...

senyum sudah menajdi satu jawapan dan persoalan yang tidak pernah kunjung akhir.

syafiqakarim said...

s.e.n.y.u.m
menutup segalanya.

Nissa Jefry said...

masih bersenyum walhal dalam kotak hati kau , tiada siapa yang tahu .

Nissa Jefry said...

masih bersenyum walhal dalam kotak hati kau , tiada siapa yang tahu .

zaril said...

Biar apa mereka kata.. yg hanya tahu siapa dirimu adalah kamu dan DIA.. senyum je dik...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

SENYUM ITU LBH BAIK BUKAN.

Aween Md Zahir said...

byk kali juga teman tanyakan aku benda yg sama.
aku bilang pada mereka, ah ! biarlah, aku tidak mahu hatiku dipermainkan ;)

ana said...

senyum kau pasti manis kan..:)

SaddLone said...

kau, aku, mereka..masing2 sedang mnzalimi dri sndiri..
tp mungkin itu lbih mmbahagiakan,,??

shandye. said...

"Hilang percaya hingga aku takut dengan perasaan sendiri"

- been there, done that.

namun sampai bila?

Asyiqin Haulisah said...

senyum? selagi hana mampu. jgn ditipu perasaan itu. :)

the malay male said...

senyum itu misteri... mengiyakan atau menidakkan.

Wadi AR said...

ada jodoh nanti. akak cool je

Juliet_iRa~" said...

sabar k hana..pasti ada y lebih baik..:)

salam ramadhan..

Penjiwa Jalanan said...

*sep!*

hanjila said...

' jangan kau pergi terlalu jauh
jangan kau bersedih lagi
mengapa kau terus menyepi
sedangkan kau tak pernah sendiri '

kala sendiri, dengar lagu Penawar untuk pujuk hati (:

Pondok Usang said...

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa Hana... =)

♥Miss Yaanaako♥ said...

tuhan dah tetapkan siapa pelengkap hidup. insyaallah. moga bertemu yg terbaik ^^

Muhibbuddin said...

senyum diberi seolah senyuman yang gagal.

APi said...

Persiratan akan senyum itu membunuh segala persoalan. Walau suka atau duka garis itu mampu diolah sepertinya tiada apa-apa.

jeBateja said...

Kita saling melengkapi...kekurangan saya..kelebihan awak....jadi...usah sgt nak melihat kesempurnaan...

Kepala Manchis said...

yo sis!!

dah nak buka dah ni, chill!

cEro said...

Bersabarlah.
Kalau ada, tetap akan ada.

Juno said...

Awak ni. Apalah.

Lelaki tak semuanya jahat.
Cuba tengok Azwan Ali. Ha.

SYARIFF HAIKAL said...

senyum..kau mau senyum sampai bila??.seharusnya kau harus percaya pada diri.jujur pada hati.ketahuilah perbezaan itu lah yg bikin keserasian..

SYARIFF HAIKAL said...
This comment has been removed by the author.
Ama Fairytopia said...

comel la =)

BonekadalamChermin said...

kiut.

jodoh datang
bila masanya

x lambat sesaat
x cepat sesaat

:)

Päk Läng said...

senyum sudah menajdi satu jawapan dan persoalan yang tidak pernah kunjung akhir. (1)

Asyraf Hamasaki said...

fuh

Jiwa Perempuan Gila said...

suatu masa nanti . pasti ada :)

pisau belati said...

ia tak semudah yang di kata.semua harus faham ini.





yang berkomen:

::aku,pembunuh tanpa bayang malas nak guna nama sendiri.

~SaL IjOu~ said...

andai soalan sebegitu diajukan pada aku..aku juga pasti turut senyum~ =)

EL MARIACHI said...

lama tak datang sini ...salam ramadhan...

miranadia said...

percayalah

jodoh itu ada, cuma belum cukup waktu untuk ketemu.

berusahalah!