Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, May 25, 2012

Terperangkap dalam ruang yang sempit dan gelap.


Kau cuma nampak lorong tu sempit dan gelap. Kau taktahu sebenarnya dalam kesempitan dan kegelapan itulah ada ruang lebih besar di hujungnya. Yang bakal beri kau ledakan senyuman tanpa sedar. Yang atas senyuman itu, kau lupa segala derita yang pernah kau sakitkan dahulu-dahulu. 

Kau hanya perlu memulakan dengan usaha.

34 comments:

Al Kisah said...

yeah... pergilah ke nur itu.. usaha dahulu, baru tawakal..

pepol said...

emm,aku suka entri ini

epilesosis said...

di sebalik derita, pasti tersembunyi hilai tawa yang bahagia..

ya, mulakan dengan satu usaha. kerah dan tanpa kenal putus asa.

Asyiqin Haulisah said...

mahu sentiasa senyum harus usaha keras.

miza kimbum said...

ya,betul,aku setuju dgn entry ni .

..ika itu aku.. said...

nice!!!

Camy Alya said...

aku pernah tersesat kat situ. dulu.

ternyata sekarang dia banyak merubah hidupku ^^

hani said...

lebih kurang yg macam kawan aku pernah katekan, nak masuk syurga pun kena mati dulu. mahu senang memang wajib sakit dahulu. fitrah. :)

ctk said...

betul tu...jalan yg sempit xsemestinye sempit sampai ke penghujungnya :)

delarocha said...

untuk org yg tabah pasti akan jumpa ruang besar itu. bagi yg mudah mengalah, akan selamanya dalam kegelapan.

cha'e said...

aku takut untuk menyusuri lorong itu, , tapi sampai bila/ ?? mungkin aku harus cuba menapak. . sedetik lagi. .

cEro said...

Sedikit sebanyak, setiap bait kata ini menyentuh jiwa aku.

AKu akan lebih berusaha.

Muhd Aizie said...

Jangan tersilap percaturan.

Faza said...

need some1 to push me up coz im not a good starter.. this entry so meant to me.tq :)

p.s: followed u on twitter n blog

pembaris said...

says sudah jarang tersenyum.dan ada orang sedar..

Alieza Dayasari said...

ringkas tapi bermakna.
akak sentiasa ada idea utk meluahkan sesuatu.
andai dijadikan puisi.
dihantar ke majalah.
pasti sudah dpt habuannya.

♥ MS ♥ said...

tapi kan kak. kalau senyum,dalam hati ada duka tak guna juga :/

ana said...

peh. terpesona dengan tinta mu hana..hahah..

usaha lagi hana.:)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

dan aku sedang usaha untuk ke arah itu.dan berkali-kali juga aku jatuh tersungkur dalam perjalanan yang panjang itu.

zieyzain said...

singgah setelah sekian lama. hyepp hana =)

eLL said...

kena sabar dan kuat semangat dalam tempat sempit sebelum sampai ke mulut jalan besar yang bersinar suria

Teenager Housemaid said...

i like this, kak!

Ayuni said...

hm, implicit meaning....Salam, sis, nk mintak tlg boleh x? boleh x tlh komen dlm http://ladygreen3011-ayuni.blogspot.com/2012/05/jawi-malaysia-heritage-treasure.html tentang kepupusan tulisan jawi, komen hny digunakan utk tujuan pembelajaran kerana lecturer sye nk tgk pendapat blogger, terima kasih....

Ninaaa said...

ini seperti bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.

~SaL IjOu~ said...

yup..usaha yg x pernah kenal erti jemu..cuba & terus mencuba~

p/s: Hana..aku rindu ko!~

Juliet_iRa~" said...

hye hana...:)

jgn tlalu cpt assume sesuatu benda tu kan selagi belum melaluinya....

mana tahu ada sinar y akan memberikan cahaya mentari di penghujung jalan y berliku..

brani mencuba..

APi said...

yang penting kau mula..
selagi kaku, ai tak memberi apa apa makna..

Arra Ahmad said...

nice!

ch000tz axoera ヅ said...

yang penting sabar....nikmat kesabaran hanya tuhan ajer yang tahu

si ngokngek said...

banyakan doa dan usaha,baru nampak dunia..

SYARIFF HAIKAL said...

mulakan dengan usaha dan keberanian.

SYARIFF HAIKAL said...

mulakan dengan usaha dan keberanian.

SYARIFF HAIKAL said...

mulakan dengan usaha dan keberanian.

SYARIFF HAIKAL said...

mulakan dengan usaha dan keberanian.