Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, December 16, 2011

Kamu-kamu semua.

Kita sememangnya punya hak dan sentiasa bijak dalam memilih dengan siapa kita harus meletakkan rasa penghargaan melalui prosa persahabatan. Atau boleh juga jadi, kita sememangnya bijak memilih orang yang mahu kita berkawan, lebih memilih jika orang itu adalah orang yang hebat untuk kita sanjungi agar kita sendiri pun akan sentiasa nampak hebat. Aku sememangnya seorang yang pemilih, tapi dalam lingkungan ini; aku tak pernah cuba untuk memilih dalam kalangan kasta atau bangsa, atau siapa sahaja yang harus aku dampingi. Walau siapa pun dia, aku tiada dikriminasi untuk menjalin hubungan atas nama kawan. Moga-moga ia kekal.

Hari ini aku bersenyum-senyum dengan adanya kamu-kamu semua.
Ya, kamu-kamu semua. Senyum.

36 comments:

haikal blank said...

buang sempadan yang tidak perlu dan bina hubungan yang perlu sesama kita.

terima kasih pada rakan yang pernah hadir.

rafiq said...

moga-moga ia kekal..
dan moga-moga bukan sekadar kawan...hihihi

Wadi AR said...

marilah berkawan kawan dgn aku kak

Akulah Pak Lan said...

senyum sungguh aih

EpoLღKekunangpelangi said...

Silap pilih kawan, naya badan. Ibarat memilih baju disukat serba tak kena, susah untuk selalu bersama. kan? :)

♥ MS ♥ said...

kita sendiri kena bijak-kan diri, dalam bab pilih kawan ni, tapi walau dgn sape pun kawan kita, buruk baik pun perangai dia, kita takkan terpengaruh kalau kita pandai jaga diri. kan?

p/s: aku lagi pemilih plus cerewet dalam hal2 ni :|

monologtinism said...

aku paling sayang bestie aku !

dill said...

^____^

senyum.

dill.

Afiq Ah said...

tiba - tiba aku senyum sendiri.

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

senyum jugak ^_^

~SaL IjOu~ said...

Aku juga tersenyum lebar hari ini~ ;p
aku setuju bila berkwn dengan org yg hebat kita turut terasa hebat..satu inspirasi utk terus perbaiki diri..
tp dlm masa yg sama tidak memilih dengan siapa utk kita dampingi..mesra alam..
Seronok sekali mengenali teman spt kamu Hana..smoga Allah berkati kamu selalu~ ^^

syafiqakarim said...

iqa pun kuat memilih.tp bab hubungan,
sesekali tak memilih.tp entah mana silap nya,rak pernah kekal

pembaris said...

kau tersenyum..ku terpaku...

widiea azira said...

so pilih la saya jadi teman awak...hheheh

APi said...

aku pun tersenyum dengan adanya kamu.. =]

Teenager Housemaid said...

yup..
untuk apa memilih kawan..kawan sahaja dengan siapa sahaja..
menjalinkan ikatan persahabatan itukan bagus..:)

delarocha said...

nak berkawan usah memilih.banyak yang akan kamu ketahui tentang persepsi kehidupan dari kawan yang berbilang latar belakang.

Alieza Dayasari said...

yer... tapi adakala lahir segelintir manusia yang berkawan kerana kawan tersebut boleh memberi dia kesenangan....

smlm luangkan masa dgn kawan sekolah.. my dear best frenz. imbau kemali saat2 dulu masa sek. cukup indah.

Kepala Manchis said...

kau sila menengok cerita friends with benefit.

pemuzik jalanan said...

sy salah seorang darinya. Sweet!

gedek! said...

senyom...?

uncle terasa okeh!

Bidadari Syurga said...

hana... entry kamu buat aku teringat satu cerita..

satu hari kawan persoalkan itu ini tntg benci dan jahatnya seseorang... mananya aku dengar... paling setia dengar... kata2nya buat aku teringin berkenalan dengan sipulan yg dia katakan... kamu tahu apa yg terjadi...?

ps: aku dan dia jadi kwan... proses mengenal perilaku yg tidak disukai itu aku ujikaji sendiri... bukan dari pendengaran... and guess what... she not bad at all... just pretend 'ego' for some stupid petatic people yg rasa 'kasta'nya hebat... akhirnya aku tersnyum... dari 10 yg kawan aku pernah ceritakan dahulu... rasanya 3 aku ambil buat renungan.(ada benarnya)...

Bidadari Syurga said...

hurmmm :( rasanya berapa hari aku tidak ke mari? byk entry kamu terlepas dari bacaanku..

ps: insyaallah aku akan cuba habiskan dan tinggalkan sedikit 'buyok-buyokkan' heeeeeeeeee....

jeBateja said...

Jadi....den pekerja kilang ini bisa berkawan dgn kamu....syukurr.....ahakz

hidayahjamal said...

aku ke? thank you hana..sbb ikhlas berkawan

ps- inteviu da mcm2..tgh try..doakan ye

ORLANDO AHMAD said...

terima kasih jadi kawan Gua ;)

Lai Qma said...

senyum juga dgn adanya kamu..:)

c'axoera said...

bijaklah memilih :) tennyummmmmm :D


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/kelassss-kau-maria-nak-jadi-filem-star.html

c'axoera said...

bijaklah memilih :) tennyummmmmm :D


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/kelassss-kau-maria-nak-jadi-filem-star.html

~Nana BamBam~ said...

aku juga tersenyum melihat kau tersenyum :)

Muhd Aizie said...

senyum itu sedekah . dan kau kelihatan cantik !

amy syahirah said...

buat pilihan itu nampak macam sukar kan . =(

cik ciput said...

kata orang, kalau nak tengok macam mana diri kita sebenarnya, tengoklah dengan siapa kita berkawan.. =)


jom berkawan! =)

Republic said...

aku kini mudah tersenyum..

hanaahmad said...

haikal blank : untung jika semua kawan seperti kau.

rafiq : bukan sekadar kawan? haha.

Wadi AR : kau tak offer pun aku memang nak kawan dengan kau. keh3

Pak Lan : ke sengih? keh3.

Epol : setuju. tak semua sekepala.

MS : setuju amat. yang penting jadi diri sendiri dan jangan mudah dipengaruhi.

monologtinism : bagus! ;)

dill : manisnya senyuman orang sedang bahagia ni. :)

Afiq Ah : kau memang perlu bersenyum-senyum selalu.

iema himawari : manis!

SaL IjOu : aku pun seronok kenal dengan kau. moga kau juga diberkati. ameen.

syafiqakarim : bab memilih itu kita sama. cerewet.

pembaris : manis sangat? ;p

widiea azira : boleh. mari. :)

APi : terima kasih! :)

hanaahmad said...

teenager housemaid : itu yang seharusnay.

delarocha : betul. tapi masih ada yang memilih.

Alieza Dayasari : ada yang berkawan sebab kepentingan, itu ramai sangat dah.

Kepala Manchis : sudah tengok! best!

pemuzik jalanan : adik puaka perasan!

gedek! : bagus begitu uncle. hehe.

Bidadari Syurga : tak kenal maka tak cinta kan. ;)

jeBateja : boleh, tiada halangan pun di situ. :)

hidayahjamal : sama-sama Dayah. :)

ORLANDO AHMAD : lu jaga kawan gua, dill elok-elok. ;)

Lai Qma : terima kasih!

c'axoera : senyummmmmmmmm......

Nana : manisnya senyuman kau! :)

Muhd Aizie : aduh. tersipu-sipu gini.

amy syahirah : payah sebenarnya, tapi kita tak perlu pun hendak memilih sebenarnya.

cik ciput : ada benar, tapi tak salah kita berkawan dengan setiap jenis manusia pun kan.

Republic : bagus, itu terapi paling relaks buat kau.