Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, November 30, 2011

Dua rasa.

Akal perlu kasi deras, pemikiran jangan kasi cetek.
Manusia.

Ada rasa yang sedang terjilid di hati.
Perasaan.

28 comments:

onie said...

jangan menjadi seperti katak di bawah tempurung.. mature all things

Nurul Ashakirin said...

Berfikir guna akal :) hehoheho.

APi said...

dua rasa menjadi satu pabila kita hayati apa tersirat disebalik yang tersurat kerana kita manusia punya akal dan perasaan..

say to easy=) said...

akal kena bertindak pantas!

haikalblank said...

uaaahh...matangkan fikiran?

Pocket said...

macam ayat untuk orng nak buat 'sale' jer.. akal kena deras nak memikirkan cara nak pusing kalau orang tanya,
pemikiran.. memang la kena dalam :D

reenapple said...

akal dan perasaan.. 2 benda yang berbeza. =)

pembaris said...

langkah harus berani

blog-tips-kurus said...

dah lama tak makan ikan masak 3 rasa... ;)

Wadi AR said...

manusia kan mmg begitu kak

dill said...

Allah kurniakan akal kepada kita. bergantung kepada kita bagaimana nak guna dengan sebaiknya. guna akal, bukan otak.

perasaan itu kompleks.

dill.

eLL said...

manusia dan perasaan, macam-macam

miss inna said...

gunakan akal itu sebaik mungkin. jgn jadikan tindakan kita seperti haiwan/binatang yg xpunya akal fikiran...

tieykah said...

aku kena kasi cepat.

EZAN IDMA said...

deras, cetek. dua bende yg berbeza,

~SaL IjOu~ said...

juga perlu alert~

afzalsukasuki said...

perasaan yang terganggu mampu membenam akal yang waras ~

Akulah Pak Lan said...

jgn jadi lembam

cik ciput said...

aku bimbang selalu, kalau aku tak dapat buat seperti yang diharapkan orang lain..

EL MARIACHI said...

ada kelibat sedang menyuruk dalam ramai...

HEROICzero said...

yang menjadi masalah bila akal sangat deras tapi cetek .

=)

Waqheh said...

perasan yg terkilid di hati dah sampai berapa jilid pun gua tatau..yg pasti jilid dia tiada had..

ghost writer said...

dah dekat lar tuh.

bunga mekar di musim dingin.

:)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

antara manusia dan perasaan . jelas bezanya

Mario said...

thanks utk ingatan...hehe

syafiqakarim said...

ada setengah manusia masih berfikiran kolot.dan mudah hentam sesama sendiri.
ada manusia benar2 aplikasi kan pelajarang.berfikiran matang,jauh dan terima pandangan.
ishhh

hanaahmad said...

onie : kadang-kadang duduk di bawah tempurung pun perlu juga. tak semua benda kita perlu ambil tahu.

Nurul Ashakirin : akal memang harus digunakan sewajarnya.

APi : manusia. semua rasa ada.

say to easy : dan jitu.

haikalblank : barangkali.

Pocket : ada yang tidak memahaminya. :)

reenapple : beda tapi sama.

pembaris : harus mulakannya dulu.

blog-tips-kurus : sedap tu. :)

Wadi AR : sengaja disebut-sebutkan lagi. :)

dill : kalau ada otak tak guna akal, lebih baik derma pada haiwan ya? :)

eLL : macam astro. :)

miss inna : setuju tanpa bangkangan. :)

tieykah : pantas!

EZAN IDMA : ada yang sama. :)

SaL IjOu : sangat perlu.

hanaahmad said...

afzalsukasuki : itu terlalu melayan emosi sebenarnya.

Pak Lan : jangan.

cik ciput : jangan terlalu memikirkan itu, hanya buat yang terdaya dan termampu. yang lain, persetankan saja.

EL MARIACHI : ada keyakinan yang perlu dimeriahkan.

HEROICzero : sayang dan pembaziran di situ.

Waqheh : payah nak kawal.

ghost writer : tiada apa yang sedang mekan Phan. hampir layu sebenarnya.

choki : ada yang sama.

Mario : sama-sama. :)

syafiqakarim : manusia banyak bedanya. tiap seorang punya sifat masing-masing.