Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan


Hidup sememangnya bermusim, dan manusia sendiri sememangnya suka hidup bermusim serta pandai membawa diri dalam setiap situasi di sekeliling. Alhamdulillah, aku masih punya peluang untuk merasai Ramadhan ini kali. Menahan rasa lapar dan dahaga selain segala macam nafsu yang perlu ditahan. Tingkat amalan, jimat cermat, jaga mulut, jaga hati, jaga mata, kawal nafsu. Bayangkan jika ia adalah rasa terakhir buat kita. Rebut peluang selagi ada. Ini lebih kepada peringatan buat diri sendiri. Selamat bersahur, berpuasa dan beriftar.

Harap-harap tak ada lagi berita tragedi main mercun sampai dekat aku.

*Dah lama tinggal, berterabur habis.

29 comments:

tieykah said...

Selamat Berpuasa Hana

twinkle twinkle said...

slmt pose kak hana :)

muhamad hanif said...

salam ramdhan dari hati ke hati =)


LALALLALALALAA

intan.maisarah said...

salam ramadhan..


syukur
kerana kita masih dapat menghidu ramadhan

CassiaSiamea said...

hidup bermusim baru best
bleh rasa byk keadaan
musim panas
musm hujan
musim kawen
musim buah

sekarang musim puasa lak
selamat berpuasa~~

Akulah Pak Lan said...

tau x mana nak cari mercun kat KL ni? hahaha

wachak said...

Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak

jeBateja said...

selamat pose....jgn tinggal....ahakz

Far8 budak baik said...

nufsu tu kuat gile kn..
selamat berpuasa ehh..
jangan lupe main meriam k..
hahahahaha...
pastu jgn lupe sahur..
bangun awal k..
pastu kuih raya nnti..
sila share2 ehh..nk rase jugakk =)

delarocha said...

selamat berpuasa dan beramal, semoga Ramadhan kali ini bukan sekadar berlapar dan dahaga :-)

hanaahmad said...

untuk semua : selamat berpuasa.

untuk paklan : jalan TAR ade kot. haha.

untuk far-8 : main meriam tu confirm lupa. haha. jemput datang rumah makan kuih raya. eh, puasa pun tak start lagi dik non. ekekek

padin said...

salam ramadhan hana.. semoga dapat menjayakan penghayatan Ramadhan sebaiknya :D

hanaahmad said...

padin : selamat jugak untuk kau padin. :)

bact. said...

pesanan ikhlas penaja
kehkehkeh

jom main mercun weh

Khry Hnry said...

saya akan mencuba yang terbaik

shandye. said...

selamat menunaikan ibadah puasa...

semoga kita sama-sama meningkatkan amalan sempena dengan bulan yang mulia dan penuh keberkatan ini...

Cik Jannah said...

haanaa.... selamat posaaaaa

cikpepel said...

selamat posa :)

Kepala Manchiss said...

sejujurnya...aku masih berpuasa ktika menulis komen. selamat hana

belog|amiyo said...

sebulan bulan Ramadhan adalah tarbiyah untuk 11 bulan yang akan datang. semoga berjaya mentarbiyah diri. selamat beribadat di dulan Ramadhan.

Pyka Rahmat said...

mesti ada je kes jari putus tahun ni. degil mereka nak tunjuk hebat. selamat berpuasa :)

hanaahmad said...

bact : keh3. aku takut. main bunga api aku berani. ekekee

khry hry : itu yg aku mahukan.

shandye : iya, sama-sama. insyaAllah.

cik jannah, cik pepel, kepala manchis, amiyo & tyka : selamat berpuasa kembali! :)

si chentapelangi said...

salam ramadhan :)

A retarded kitty said...

ramadan, bulan aku usaha untuk tidak caci maki sesuka hati

Siti Arfah said...

salam ramadhan kareem. :). Moga ramadhan kali ni penuh makna.

~Kisah Hati~ said...

hidup aku selalu bermusim... ada musim bahagia... ada musim derita... bahagianya teramat... derita juga teramat... itulah keindahan hidup aku... salam ramadhan hana!

ILA HonEyBuNNy said...

tak terlambatkan untuk ila ucap salam ramadhan jugak...;-)

selamat berpuasa dan selamat bersahur..hehe

jom main mercun..eh silap...jangan main mercun tau..ehhe

Muhd Aizie said...

Selamat juga untuk kau!

memoriusang said...

Maaf aku sudah lama tidak bertamu disini. Sibuk atas urusan duniawi dan kebodohan diri menguruskan masa. Selamat berpuasa Hana :)