Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Monday, May 30, 2011

Ruang


Aku bukan seorang yang begitu protokol mahupun berdisiplin dalam hidup. Namun, aturan yang baik dan menyenangkan itu memudahkan aku. Bila tidak suka, susah bagi aku untuk jadikannya suka. Bila tidak suka, aku mahukan orang di sekeliling juga turut tidak suka atau sekurang-kurangnya punya rasa respek yang mampu membuatkan aku rasa difahami. Kadang-kala, susah untuk menginterpretasikan ia untuk dimengertikan orang lain. Benda mudah dijadikan rumit.
Ya, benar. Sejak dulu lagi aku punya masalah berkongsi ruang.
Nota kakiku kakimu jua : Punya masa menonton Kongsi semalam di kantor. Sungguh ianya kelakar, tapi aku tidak ngerti. Kenapa ia dijudulkan Kongsi? Ada siapa-siapa punya jawapan?

16 comments:

ghost writer said...

cipta lah satu ruang lain yang kau boleh masukinya bila kau tidak lagi betah dengan perkongsian ruang yang sedia ada.sejujurnya kau sudah menyatakannya.

*diberi judul 'kongsi' kerna citer tuh sendiri mengenai perkongsian etnik gangster...haha

hanaahmad said...

ghost : ak tak betah untuk mencipta ruang lain. jika ia pun bukan sekarang. mungkin belum tiba masa.

*oh, yeke? nmpk sangat aku tidak peka.

aku happy kau dtg komen di sini kembali. :)

ghost writer said...

eh..bukan semalam pon ada ker..hihi

aku pasti,masa itu akan dipercepatkan...

Da LovaC said...

sy mcm tu jugak dulu..tapi bila difikir-fikirkan balik..sampai bila..mungkin boleh try win-win situation..hurm..gud luck

Kepala Manchiss said...

bila semua org tahu mana batasan privasi itu ada. mcm mana bentuknya, letaknya dimana. mungkin lebih mudah ruang yg dimaksudkan untuk datang. makanya, bagi yg xtahu diberitahu. yg xnmpak diberi nampak. klw masih xnmpak, lempang laju2 sampai tercampak.

bujal X said...

saya sampai sekarang tidak berdisiplin~haih~~

hanaahmad said...

Phan : yela dari senyap macam sebelum ini.

Da Lovac : hmm. mungkin juga. akan dicuba.

kepala manchis : lempang laju2 sampai tercampak? ganas tu bro. hehe,

bujal X : samalah kiter. huhu

Akulah Pak Lan said...

Perlukan lebih ruang? <--iklan digi

pembaris said...

kalau tiap2 hari kerja pukul 825am,tiba2 hari ini masuk kerja pukul 755am,saya anggap ini jugak tak berdisiplin.keh3

delarocha said...

belajar untuk menerima sikap individu lain kerana setiap individun itu unik dan salin lengkap melengkapi

pemuzik jalanan said...

Eleh,sekali tengok pun tau
awak tu mmg tak berdisplin tau kakok! :p
Haha taklaa,org nak nyibuk je kat sini.
Lalala~

Aimi dan Pakcik Hashim said...

owh faham
camana yg berkongsi tu husband ko?

hidayahjamal said...

tajuk cite kongsi tu sebb sbhgn ahli kongsi gelap kot..

rasa mcm nk nyanyi lagu ruang-letto :P jg diri slalu :)

hanaahmad said...

akulah paklan : maaf, saya tidak perlukan iklan digi di sini. haha

pembaris : haha. betul juga. tiada siapa yang berdisiplin sebenarnya.

delarocha : sedang cuba. :)

hanaahmad said...

pemuzik jalanan : nak kena budak kecik ni! haha.

aimi : kalau husband segalanya aku sanggup kongsi! hahah.

dayah : hahaha. sedap lagu tu.

Gayahspears said...

Sakit mendiplinkan diri >_<