Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, November 3, 2010

Baca kamus

*Gambar ihsan inche google*

Aku menunduk, menghayati ayat indah tulisan Hlovate.
Secara tiba-tiba aku ditegur oleh satu suara yang agak mengejutkan aku.
Bos besar En. F.

"Hang cari perkataan apa?"
"Mana ada cari, saya baca,"
"Hang baca kamus?,"
"Bukan kamus En. F,"
"Aku ingat hang baca kamus. Dasyat hang,"

Serentak aku dengar ketawa dari dua tiga orang rakan sepejabat di kiri, kanan, depan
dan belakang aku.

Boleh tahan lawak bila En. F fikir aku sedang khusyuk cari perkataan dalam kamus.
Padahal aku sedang enak baca novel Hlovate. Haha.

P/S : Nasib baik tak kantoi main facebook dalam opis.


6 comments:

nanad said...

i loike hlovet ;)

cEro said...

takkan novel hlovate setebal mcam kamus???
wat aku tkut je nk bace...

hanaahmad said...

nanad : me loike too. hehe.

cero : haisyh..xla setebal kamus bro..ala..bos aku tu agak berumur..die xpasan n xdpt nak beza kamus, buku n novel. sbb aku baca tunduk. gpon kalau dkt opis dok tunduk2 cm mencari sesuatu kt buku kiranya dok belek kamus. heh..ape ntah aku merepek ni. haha..alaa..baca la wehh..beshh...nanti aku bagi ko baca..hehe

Q said...

masa zaman dia kamus masih belum tebal kot. hahaha

Lelaki Ini said...

hhahahah///
macam2!

hanaahmad said...

@Q : haha. mungkin jugak. hehe

@lelaki ini : macam2 aznil? hehe