Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Wednesday, September 22, 2010

Kahwin muda

Gambar ihsan pakcik Google.

Raya lepas berkunjung ke rumah teman sepersekolahan untuk ziarah di Hari Raya.
Seperti biasa, borak kosong menjadi teman mesra kami bersama keluarga sahabat akrab yang dikenali hampir 6 tahun lamanya.
Topik wajib yang tidak akan lekang dek bibir mak sahabat pastinya menjadi satu kuman yang sangat dielakkan.

(M-merujuk kepada MAK sahabat, H-merujuk kepada diri sendiri, W-anak mak busy body)

M : Bila nak kahwin?
H : Ha, ape? Tak dengar.
W : Sejak bila jadi pekak ni?
H : Bukan masalah ini (menunjuk telinga), tapi masalah ini (menunjuk kepala otak).
M : Cari alasan lari topik.
W : Pekak taknak ngaku.
H : Bukan sebab pekak, tapi sebab hilang fokus.

Kadang-kadang bukan sebab kita tak dengar. Kita dengar cuma kita hilang fokus. Lebih-lebih lagi bila soalan yang diajukan membuatkan kita terpana selama seminit.

10 comments:

FaizalSulaiman said...

kahwin kena betul2 ready.dah sampai seru..kahwin la nanti

cEro said...

hahaha, macam laa kahwin tu senang je, kan??

hanaahmad said...

faizal sulaiman : tau takpe. dah masuk umur tahap wajib kahwin mmg asyik dpt soklan yg sme jela.
cero : tau xpe. macam mkn nasi. haha

. Fara Latif . said...

waahhhh, if da sampai seru ape salahnya. hee.
akak!!! jgn lupa jemput fara tau ;)

miss lolly said...

boring kan bil owang tye soklan gini ?

hanaahmad said...

fara : mustahil tak jemput. :)
miss lolly : dah masuk tahap menyampah dah ni.

LUMUT said...

hati..

selagi punya kudrat..jagelah elok2...
sakit hati,mati jasad.
hitam hati..
hitam tindakan.

hanaahmad said...

lumut : mcm slah entry je komen ni? hehe

ismi jannati said...

bagus kawen mude :)

hanaahmad said...

ismi jannati : sy nak kawen muda. tapi takde calon cmne? hehe