Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Sunday, March 22, 2015

Ingatan.

Saya cemburu. Kehidupan saya tidak sama seperti yang lain. Keluarga saya tidak seperti keluarga yang lain. Perjalanan hidup juga tidak seperti yang lain. Apatah lagi, saya juga tidak mempunyai kebolehan dan kebijaksanaan seperti orang lain. Melihat orang lain berlumba-lumba memenuhi kota fikir fiksyen dan imajinasi mereka dengan buku-buku berintelek tinggi, saya cumalah seorang manusia pemalas yang mempunyai daya penghadaman terhadap buku-buku ringan yang biasa-biasa, malah langsung menyamai kualiti hampir rendah. Biarpun sering saya merasai buku yang saya baca sudah cukup bagus, namun rupanya saya hanya berasa seronok sendiri, sedangkan pembaca yang lain sudah hampir melaju menuju fasa pemikiran yang paling tinggi.

Jadi siapalah saya untuk menjadi pengkritik bahan bacaan dan karya orang lain, walhal saya sendiri pun masih kosong dan tepu.

1 comment:

ewanthology said...

bahagian masing masing.