Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Friday, February 13, 2015

Februari

1. Saya terlupa saya ada ruang (di sini) yang semakin dilupakan bilamana kepala saya sentiasa resah bergulir tentang hal-hal masa hadapan.

2. Hari-hari saya semakin penuh dengan sesuatu yang baru, biarpun masih lagi berdepan rutin yang sama.

3. Kadang kala saya terlupa saya sudah menjadi tunangan orang dan bakal mempunyai pendamping hidup yang sah, dalam beberapa bulan lagi.

4. Menjelang hari-hari penting menjadikan saya semakin peka dan sensitif dengan suara-suara sumbang orang sekeliling, yang sebenarnya hanyalah kuman asing yang tersesat di kepala saya. Seringkali saya benamkan dalam-dalam bahawa sampai mati pun cakap-cakap orang itu adalah musuh paling utama. Saya cuma beranggapan barangkali mereka cuma cemburu.

5. Masih lagi menekuni laki-laki yang sama sejak setahun lebih yang dulu. Makin ditekuni, makin saya hilang punca apa di kepalanya. Dan kini, perasaan saya saat ini cumalah hanya mahu berkenalan dengan pemikiran si dia.

6. Memikirkan mahu menutup segala jenis akaun laman sosial melainkan satu dua yang merasakan perlu dan relevan selepas sah bergelar isteri.

7. Rupa-rupanya telinga saya sangat selesa dengan musik folk.

8. Saya lebih teruja mahu mengembara bersama kekasih hati dari melangsungkan majlis raja sehari. Barangkali menaiki kereta api lagi sekali.

9. Jarang menulis di sini bukti saya sudah ada telinga yang lebih setia dan baik walaupun kadang kala sering kali memaparkan wajah kurang mengerti.

10. Buku-buku langka masih lagi menjadi buruan saya dan kekasih, namun masih belum lagi mampu membayar buku Hamka dengan harga ratusan ringgit.

1 comment:

pepol said...

aku sentiasa rasa majlis raja sehari bukan majlis untuk meraikan pasangan itu sendiri