Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Saturday, June 30, 2012

Homosapien macam kita.



Apa yang membuatkan kau ingat akan Tuhan?


Bila aku ditimpa musibah dan jatuh ditujal masalah dunia. 

Itu kita,
 manusia.

22 comments:

Cik Rongoks said...

btol tu .
bila dh kena musibah , baru la kita nk ingat tuhan :(

pepol said...

itu sudah biasa,ketika ditimpa masalah,baru kita nampak tikar sejadah..

cimöt said...

hmmmmm.betol tu.. camne ea nak didik supaya kita ni senantiasa ingat akan Dia? xkira susah senang..

delarocha said...

ingat hanya ketika susah, harus diubah.

iqa said...

selalu nya begitu.
cuba di elakkan.

Misya Mialen said...

ya, begitula manusia.;)

Azham Vosovic said...

Oh, Blair Waldorf....

reenapple said...

manusia... selalu begitu....

Asyiqin Haulisah said...

itu saya hana. saya lah manusia itu.

Arai Lekir said...

semoga kita berubah

miza kimbum said...

itu lumrah aku,kau,dan mereka

epilesosis said...

sebab keralatan yang tak pernah hilang dari total manusia. bila rebah, baru ingat perlukan Tuhan.

yong propaghandi said...

true

Alieza Dayasari said...

dua baris ayt yg menggambarkan sejuta makna...

miss inna said...

ya, itulah manusia.

cEro said...

Hakikat manusia.
Sentiasa ingat yang mereka lupa.
Tapi selalu lupa yang mereka perlu sentiasa beringat bahawa mereka lupa.

APi said...

alpa..

Elie Lily said...

standard kita.. da kena bala, baru pikir DIA. muhasabah diri.

blog-tips-kurus said...

'ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara...'

ana said...

terkadang sambil meminta kepadaNya pun kita masih mungkar. haiisshh..

♥Miss Yaanaako♥ said...

:') bila senang lupa ALLAH. bila susah ingat ALLAH :/

ghost writer said...

lebih kurang, selalu macam tuh.