Pemilik

My photo
Hidup kadang-kala terlalu absurd untuk diraikan.

Thursday, April 26, 2012

Aku bukan halimunan.

Dan sekarang kau tanya aku, ke mana aku menghilang? Kau harus tepuk dada egois yang kau angkat-angkatkan itu, tanyakan di mana hati kau di saat aku memberikan sepenuh penghargaan kepadanya dahulu-dahulu? 

Aku beranggapan kau sedang belajar sesuatu dari segala kelewatan yang telah kau ada-adakan. Ketahuilah, aku bukan halimunan.

31 comments:

pepol said...

tinggalkan saja org yg sebegitu

Arai Lekir said...

dia mungkin rabun sekejap.. bagi dia cermin mata untuk melihat kembali.. bagi dia peluang sekali lagi

eLL said...

hana, ke mana kau menghilang?
hehe

zuhaida said...

memang ada manusia macamni. kadang-kadang rasa nak give up sbb dah nak penat sabar.

syafiqakarim said...

abaikan dia.

reenapple said...

kadang3 kita merasakan kita halimunan di hadapannya.. Akuu faham.. =(

Amna Qadeeja said...

dia yg tak pernah menganggap kita ada. bila kehilangan baru tercari-cari. manusia sebegini memang tidak adil.

APi said...

penghargaan yang sudah tiada harganya lagi..

beautiful_rose said...

dia hanya wujud setelah dia merasakan kehilangan.....

delarocha said...

bila hilang baru ada yg cari... lumrah

cEro said...

Aku dapat rasakannya.

pembaris said...

dia belajar tapi tak paham...

ana said...

dia tak paham lagi .
sampai masa ia akan paham.

hidup kan roda.

CassiaSiamea said...

pergi bukan sekadar menghilang..
pergi untuk menemui sesuatu yg lama tertinggal

rasa..

monologtinism said...

tak mahu aku berurusan dengan orang yang begini.
sakit. memang sakit
mujur dah sihat sikit

perempuan virgin said...

jerih nak memberitahu bahawa orang selalu kita ditepinya tapi tak memandang secebis

Camy Alya said...

kehidupan ^^

si ngokngek said...

mungkin ditak pernah faham perasaan itu,aku saja-2 tak faham..
bagi aku tinggalkan dia..*kejam kerr

Al Kisah said...

Jangan frust sangat Hana Halimunan..

be strong k..

Alieza Dayasari said...

luahan kasih syg org sukar dinilai. bukan nk ckp lelaki luah kat pompuan atau sebaliknya...
pengalaman leeza.. seorang wanita pangkat ibu2.. luah syg n anggap anak bagai.. tp hakikatnya tidak spt itu. saat diperlukan ya mmg kasih dicurah, wang ringgit ditabur. tp bila pengganti ditemui, bila kerja sudah penghujung, saat itu, 'ada dia kesah sama kita"..

Telor Power said...

sudah lama menghilang baru terasa sunyi dan tercari-cari

Koding said...

Aku taw awk tak menghilang..
Cuma mereka tak perasan awk jer...

EZAN IDMA said...

pghargaan yang diabaikan harus dibalas dengan benda yg sama.

محمد رازيق said...

diriku juga bukan halimunan dialam nyata, cuma halimuan di alam maya. :) jemput singgah blog sy hana, TERKUNCI

anisyusoff said...
This comment has been removed by the author.
anisyusoff said...

wahai manusia, jangan kamu risau malah tergoyah andai manusia lain menghalimunankan diri kamu, itu lumrah, manusia semua tidak sempurna

cuma kamu jangan menghalimunankan diri kamu dari menilai janji-janji yang Tuhan telah sediakan pada hambaNYA yang bersabar dalam membuat kebaikan.

aku faham, sakit, ya, memang rasanya sakit, andai mereka itu mencarikkan kebaikan yang kamu berikan, seolah mengambil kertas dan mengoyakkannya menjadi cebisan-cebisan kecil lalu membuang cebisan itu ke tong sampah.

tapi ketahuilah kamu, andai kamu ikhlas dalam melakukan kebaikan, kamu adalah pemenang di sisi Tuhan. maka bersabarlah dan berdoalah si pencarik kertas itu diberi hidayah

salam jumaat
salam kekuatan hati
salam kemerdekaan dari rasa yang membelenggu kamu


:)

Ayyza said...

Manusia yang tidak menghargai manusia yang sayangkannya sepatutnya dibiarkan saja.
Tapi, semoga bahagia dengan apa-apa pilihan kau :)
Ikut kata hati tak mati.

Muhd Aizie said...

Hana Halimunan. Nama baru untuk kau.

SaddLone said...

jadi halimunan kadang mengembirakan! yes,serious i meant it! T____T

c'axoera ヅ said...

kalau lah aku halimunan, dialah orang pertama yang bakal aku terkam kekekekek

Bie'z said...

Salam HANA

lama tidak ke mari apatah lagi memberi ucapan berpatah-patah heee~

Didoakan dirimu terus sukses ya!

oktengsbai!